Avatar billede anra Nybegynder
29. april 2005 - 13:20 Der er 3 kommentarer

Kan man se personlige oplysninger på pc via internettet

Hej.

Jeg skal sætte en pc op, som ikke må kunne spores på internettet. Vi har et distributionskoncept, der gør at installationerne normalt laves med navnet på virksomheden, så både Windows, Officeprogrammer og alt andet er registreret med virksomhedens navn. Internettet skal køre over ADSL via en Router. Er der nogen mulighed for at hjemmesideejere mv. kan komme til at kunne se de oplysninger på pc'en?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. april 2005 - 13:56 #1
Ja der er og du kan kun beskytte 100% ved at slukke for maskinen. Du kan dog beskytte ganske meget ved at anvende ordentlig firewall teknologi (og her taler jeg IKKE om zonealarm eller en anden personlig firewall), VPN og andre sikkerhedsløsninger. Det koster at have sikre systemer, men det kan selvfølgelig lade sig gøre.
Avatar billede anra Nybegynder
29. april 2005 - 14:12 #2
Kan man se, hvem der har registreret f.eks. Windows uden decideret at hacke sig ind på pc'en?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. april 2005 - 14:41 #3
Ikke umiddelbart og især ikke hvis du har en firewall derforhindre at dine maskiner svare på andet end det de skal.

Teoretisk er det muligt for microsoft at lave noget sådant, men det vil altid kunne blokkeres af en firewall