Avatar billede ymez Nybegynder
29. april 2005 - 10:05 Der er 6 kommentarer

Kender I en media afspiller med en god random funktion?

Hej alle!

Jeg har prøvet mig med "Windows Media Player", "WinAmp" og lidt forskellige.
Fælles for dem alle, er at deres random-/blandings-funktion er dårlig. Hvis man f.eks. ligger 200 sange ind på afspilningslisten, så er det altid de samme 50 sange man kommer til at høre først.
Er det nogle som kender en bedre media afspiller, som ikke gør dette?

Håber der er nogle som kan hjælpe.
Glæder mig til at høre fra jer.
Avatar billede motz2405 Nybegynder
29. april 2005 - 11:09 #1
I iTunes kan er der en rigtig god styring af Random funktionen. Hvis du rater dine sange  kan du styre at den skal spille godt ratede sange mere ofte. Derudover styrer den at den skal spille x antal sange som du har lyttet meget til. Og sange som er på vej op i antal spillede gange. Der er i det hele taget meget styring i dette program.

http://www.apple.com/itunes/
Avatar billede ymez Nybegynder
30. april 2005 - 08:51 #2
Motz2405: Tak for dit svar. Er det muligt at slå de to funktioner fra, altså det med at den spiller først de højst ratet og de mest spillede?
Avatar billede motz2405 Nybegynder
30. april 2005 - 23:47 #3
Det er ihvertfald muligt at slå fra, at den skal spille de højest ratede mere ofte.
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2005 - 23:50 #4
Jeg er ikke enig med dig at i WinAmp er det se samme man hører hver gang ! Er det WinAmp 5 du har prøvet ?
Avatar billede ymez Nybegynder
12. maj 2005 - 20:23 #5
Nu har jeg testet både den nyeste WinAmp samt iTunes, og der er desværre ingen af dem, hvis random funktion er ret god.
Hvis jeg ligger 500 sange ind i playlisten, så er det altid de samme 100 jeg hører først. Selvfølgelig kommer de 100 sange i forskellige rækkefølge fra gang til gang.
Avatar billede claus_joergensen Nybegynder
12. maj 2005 - 20:26 #6
En afspillers algoritme afgør hvordan dens random fungere, og når algorithm gentager sig, vil du hører de samme numre.

Bare shuffle din playlist så :) istedet for nøjes med at bruge shuffle til at afspille med (winamp)