Avatar billede erlandsen Seniormester
28. april 2005 - 07:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

formindskelse af pdf filer

Hvilke programmer kan anvendes til at formindske pdf filer betydeligt?

Jeg har nogle pdf filer i Press Optimized format, hvor jeg har formindsket med Indesign, men jeg vil gerne formindske yderligere. Har også prøvet med Acrobat, hvilket heller ikke hjalp nok, da filerne er 1-2 MB, hvilket jeg synes er lige i overkanten...
Avatar billede falster Ekspert
28. april 2005 - 09:25 #1
Hvis pdf'en er udgangspunktet, burde du kunne anvende Acrobat. Udskriv til Adobe PDF og sæt kvaliteten ned under "Egenskaber" (til "Standard" eller "Mindste filstørrelse" f.eks.). Kvalitetsforringelsen vil normalt kunne ses, så man skal forsøge sig frem.
Avatar billede erlandsen Seniormester
28. april 2005 - 23:10 #2
der sker ikke noget når jeg vælger at udskrive til adobe pdf?
Avatar billede falster Ekspert
29. april 2005 - 09:45 #3
For lige at forstå det:

Det, der sker, hvis du f.eks. fra Word vælger at udskrive et doc til Adobe PDF, sker det ikke, hvis du fra Acrobat vælger at udskrive til Adobe PDF. Altså "Gem PDF-fil som" - boxen kommer ikke frem m.m.?
Avatar billede erlandsen Seniormester
04. januar 2006 - 23:50 #4
ingen hjælp - lukker