Avatar billede hammerfalls Nybegynder
27. april 2005 - 18:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Blæser på grafikkort

Hej
Jeg vil lige høre om der er nogen der ved hvor meget det betyder med blæseren på et grafikkort...
Jeg har lige sat et ældre grafikkort i min computer, hvor blæseren ikke kører rundt, men den fungerer foreløbig fint..
Jeg er så bare nervøs for hvor meget det betyder, for det ser ikke ud som om der sidder noget under blæseren(ligesom på en cpu)
Avatar billede nopsen Ekspert
27. april 2005 - 18:55 #1
der er en grund til at der sidder en blæser på.
hvis du ikke presser kortet for meget ved spil eller lign, kan du være heldig at det kan køre, men der er stor risiko for at det pludselig brænder af.
Avatar billede huset Praktikant
27. april 2005 - 18:55 #2
Jeg ville stoppe omgående. Det er ikke alle kort der egner sig til at være passiv kølet!
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
27. april 2005 - 19:06 #3
Okay...jeg har taget det ud igen, det kørte ellesr fint nok, men jeg brugte det heller ik til spil osv.
Tak for hjælpen
Avatar billede nopsen Ekspert
27. april 2005 - 19:26 #4
selv tak, husk at lukke spørgsmålet :)
Avatar billede c-holst Novice
27. april 2005 - 22:09 #5
sæt da en ny blæser på. De koster ikke de vildeste.
hvilket kort er der tale om, og hvilken diameter har blæseren

har du i øvrigt forsøgt at få den til at køre. rense for skidt og skubbe den lidt/Banket LET på den med en fingerspids
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
28. april 2005 - 12:26 #6
Det er et GeForce 2 MX400 med 64 mbRam...

Det er jo ik det dyreste grafikkort, tror det kostede max 500 for et par år siden.

Selve blæseren har en diameter på 5,5cm, men hele firkanten på ca. 6cm

Jeg har haft blæseren skilt ad og fjernet støv, og derefter prøvet og få den til at køre, ved at hjælpe den lidt igang, men uden held.
Avatar billede c-holst Novice
28. april 2005 - 14:53 #7
har selv 2 af den type kort, et med og et uden blæser. på den uden blæser er der til gengældt en betydeligt større køleprofil.

sad lige og kiggede lidt på edbpriser.dk  de tror jeg bliver for dyrt.
personligt ville jeg  i dette tilfælde  finde en eller anden brugt/billig blæser og montere den efter bedste evne
Avatar billede hammerfalls Nybegynder
28. april 2005 - 14:59 #8
Det var egentlig også såen noget jeg havde tænkt mig, at finde en billig blæser...
Kender du eventuelt et godt sted og finde den slags?
Ellers skulle jeg måske bare investere i et nyt grafikkort, da jeg lige nu bare kører med onboard grafik, og det rykker jo ik så langt!!
Avatar billede c-holst Novice
04. maj 2005 - 21:07 #9
kender ikke rigtigt nogen steder, men købte selv en 8 cm blæser i thansen, som jeg før har haft til at blæse på et andet grafikkort, som jeg legede lidt med.

vil mene at en hvilken som helst blæser, fx fra en gammel cpu, vil kunne bruges.