Avatar billede Simon Praktikant
26. april 2005 - 21:48 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dynamisk tildeling af ip-adresser

Jeg ønsker at åbne min firewall for en enkelt pc i et netværk. Det virker når jeg angiver pc'ens ip-adresse, men da der er dynamisk tildeling af ip-adresser i mit netværk er dette ikke smart.

Hvad gør jeg så?
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. april 2005 - 22:17 #1
Hvis Zonealarm understøtter det, kan du benytte mac adressen. Metoden er dog ikke helt sikkert, da adresser kan forfalskes
Avatar billede langbein Nybegynder
27. april 2005 - 15:35 #2
Tror ikke Zonealarm støtter filtrering på mac adresser. (Linux firewall gjør det.)
Selv om et nettverk har dynamiske ip adresser så har man jo ofte en leasetime på et stykke tid slik at de ofte kan holde dager eller uker i strekk. (Men dette vil selvfølgelig kunne variere.)
Avatar billede Simon Praktikant
16. august 2006 - 09:53 #3
Tak for kommentarerne. Smid svar og point er dine/jeres.
Avatar billede langbein Nybegynder
17. august 2006 - 17:12 #4
svar ..