Avatar billede anders0710 Nybegynder
26. april 2005 - 14:04 Der er 5 kommentarer

Update fra Excel tabel

Hey.

Jeg er igang med at arbejde med Enterprise Manager. Jeg har oprettet en DTS pakke, hvor jeg gerne vil have en tabel række opdateret med data fra en Excel fil.

Excel filen's opbygning:
Dato      USD    Euro    CAD
19990104  631,56 744,92  411,58
:
Den række som jeg skal opdattere indeholder valutakurser af samme type som ovenstående. Hvordan kan jeg opdattere denne række ud fra min Excel fil???
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. april 2005 - 14:15 #1
Opret en Connection, sæt typen til Excel, og peg på filen

Du har nok også en Connection til din database, så du skal bare oprette en transform data task mellem de to
Avatar billede anders0710 Nybegynder
26. april 2005 - 14:23 #2
Det ved jeg godt, men ved ikke hvad der skal stå i transform data task

Har du mulighed for at give nogle eksempler?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
26. april 2005 - 23:14 #3
Ja

Når du har de to connections holder du Ctrl nede og klikker først på Excel, så på Databasen. Så er de begge valgt. Højreklik på databasen og vælg transform data task

Nu kommer der en pil der peger fra Excel til Databasen. Dobbeltklik på den.

De første to faner omhandler Source og Destination, og de er allerede valgt. Under Source skal du fortælle hvilket underark du vil importere fra. Klik på preview for at være sikker. Under destination foreslår den at du importerer til den første og den bedste Tabel. Det vil du sikkert ikke, så vælg den du vil importere til, eller skriv evt. et nyt navn, så oprettes der en ny tabel.

Næste fane, Transformation, bestemmer hvordan data fordeles over kolonnerne. Hvis datastrukturen i din tabel er den samme som den i Excel skal du måske ikke rette noget overhovedet. Ellers må du klikke på pilene, og slette dem du ikke vil bruge. Du kan trække en ny pil fra en kolonne i venstre side til en kolonne i højre side. Så spørger den hvad du vil med det, og du vælger sikkert Copy column.

Fanen Lookups får du ikke brug for.

Fanen Options indeholder noget exception rapportering, men det du måske skal bruge er det forneden, hvor du kan tillade identity insert, hvis du har brug for at overskrive en værdi i en identity kolonne i databasen.

Og for at sige det: Test test og test, lav en ny tabel du kan importere til, og prøv dig frem til det bliver præcis som du vil ha det.
Avatar billede anders0710 Nybegynder
27. april 2005 - 11:22 #4
Okay, det har jeg prøvet. Jeg har kørt alle de der transformation pile fra de enkelte valuta kurser i Excel arket ned på Exchange rate i den der tabel der skulle opdateres. Men nu får jeg en fejl meddelse der sige at den ikke kan få lov til at skrive NULL værdier ind i rækken med Exchange rates!!!

Hvad skal jeg gøre nu??
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
27. april 2005 - 16:02 #5
Det lader til at der er en eller flere celler der er tomme i din excel. Hvis det er sagen kan du simpelthen tillade NULL i kolonnerne i databasen.

En anden mulighed er at datatyperne ikke passer sammen, og det derfor er konverteringen der går galt. Hvilket formater har cellerne i Excel, og hvilke datatyper i tabellen skal de sættes ind i?