Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 09:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mail Klient - SMTP problemer

Hej Allesammen
Jeg er ved at lave en mailklient i java som eksamensprojekt til htx på 3. år. Men nu er jeg rendt ind i problemer, jeg kan ikke sende mails med noget i deres body. Jeg sender følgende kommandoer til serveren

telnet gtspost1.gts.dk 25
HELO gts.dk
MAIL FROM: htx02a08@gts.dk
RCPT TO: htx02a08@gts.dk
DATA
hej
med
dig
.

Og den skriver at den har modtaget mailen, og jeg modtager den da også, men bodyen er fuldstændigt blank. Jeg har sikret mig at den skriver "hej med dig" til serveren, men det er som om at serveren ikke rigtigt modtager den.

Håber at i kan hjælpe mig
Andreas Corneliussen
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2005 - 09:25 #1
Du skal sende en blank linie inden body.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2005 - 09:26 #2
HELO gts.dk
MAIL FROM: htx02a08@gts.dk
RCPT TO: htx02a08@gts.dk
DATA
To: htx02a08@gts.dk
From: htx02a08@gts.dk
Subject: test

hej
med
dig
.
QUIT
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2005 - 09:26 #3
Den blanke linie markerer adskillelsen mellem RFC 822 headerne og body.
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 09:55 #4
mange tak, jeg tester om det virker med det samme, og vil du så ikke lige skrive det som et svar således at jeg kan belønne dig
Andreas
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2005 - 09:58 #5
.
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 10:00 #6
nu skulle jeg have accepteret dit svar, men knapperne er der stadig, så det kan ske at der er en fejl på siden, så jeg skal nok acceptere den så snart at den kommer til at virke rigtigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. april 2005 - 10:06 #7
du skal markere mit navn så det bliver blåt inden du klikker
accepter
Avatar billede anco Nybegynder
25. april 2005 - 10:24 #8
det er utroligt at jeg kan finde ud af at sidde og programmere java, men ikke finde ud af at acceptere et svar på eksperten.dk.
Mange tak for hjælpen.

Andreas
Avatar billede brilleaben Nybegynder
25. april 2005 - 12:37 #9
Nej, det er såmænd ikke så utrolig.  Eksperten har IMHO ikke valgt den mest hensigtsmæssige måde at angive accepterede svar på .... :-)