Avatar billede jorgenwj Nybegynder
24. april 2005 - 14:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med adgang til mapper efter Windows XP-geninstallation

Baggrund: Jeg oplevede en del problemer med mit gamle styresystem (Windows XP Professsionel – engelsk/amerikansk version). Jeg valgte derfor at geninstallere det. Jeg havde opdelt min harddisk i fire partitioner jf. nedenfor.

Drev 1: Windows XP Pro installation
Drev 2: Øvrige programmer
Drev 3: Dokumenter
Drev 4: Musik

Efter geninstallationen af Windows XP (på drev 1) geninstallerede jeg mine øvrige programmer på Drev 2 (Office-pakken, m.m.). De to øvrige drev er uændrede.

Efter geninstallationerne havde jeg umiddelbart adgang til alle dokumenter under drev 3 (Dokumenter) på nær tre foldere. Ingen af folderne havde været markeret som ”Hidden” eller ”Krypteret”. Dog har der været lagt passwordbeskyttelse ind på enkelte filer (meget, meget få) i to af de tre biblioteker. Den tredje folder indeholdte kun billeder (som desværre ikke er fremkaldt på papir, suk!). Billederne har på intet tidspunkt været markeret som skjult eller krypteret.

Når jeg forsøger af få adgang til folderne får jeg følgende besked: ” F:\Økonomi is not accessible. Access is denied.” Er adgangen til disse filer tabt for good eller kan der gøres noget.

Hvis jeg højreklikker på folderen, er feltet ”read-only” delvis afkrydset. Dvs. der er ikke noget flueben i boksen men snarere en firkant. Under avanceret er der kun kryds i indeksering. Ikke andet.

Der er 100 point på spil, da jeg vil meget gerne have adgang til filerne og billederne…

Mvh.

Jørgen
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 14:53 #1
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 14:53 #2
svar hvis det kunne bruges:P
Avatar billede jorgenwj Nybegynder
24. april 2005 - 18:31 #3
SÅDAN kalp! Tak skal du have.
Avatar billede kalp Novice
24. april 2005 - 18:42 #4
Velbekommen;)