Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 19:25 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk virker ikke

Hej eksperter

Jeg er ved at gå amok fordi min computer ikke kan logge på mit trådløse netværk. Her følger lidt info som nok vil hjælpe lidt:

- Det har virket tidligere, men af uforklarlige årsager virker det ikke mere.

- Der er en anden computer tilkoblet vores router (med XP home 2002), og det virker fint Desuden siger Wireless Network Connection Status at der er forbindelse.

- Computer: Dell Inspiron 4000, Trådløst Netkort: Dell TrueMobile 1150 series. Styresystem: XP pro 2002.

HJÆLP...
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 20:01 #1
Har du tjekket indstillingerne for WEP og MAC-filtrering på routeren?
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 20:23 #2
WEP er enabled, MAC ved jeg ikke noget om, hvor kan det vælges?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 20:23 #3
Har samme problem ca. hvert halve år...
Enten tænd og sluk router, eller reset den (det 1. er at foretrække, da du ellers skal opsætte sikkerhed igen)
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 20:27 #4
Er du 100% sikker på, at den bærbares WEP-indstillinger er rigtige? Nu kender jeg ikke din router, men normalt har man mulighed for som en ekstra sikkerhed kun at give computere, hvis MAC-adresser er tilføjet, adgang til netværket.

Hvis din bærbares WEP-indstillinger er rigtige, men MAC-adressen ikke findes i routerens tabel, vil den melde om forbindelse - men du vil ikke få nogen ip-adresse og dermed ingen mulighed for at bruge nettet.

Det er et skud, men tjek det lige.
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 20:47 #5
john_stigers: prøvede at slukke og tænde routeren, uden held, det skal dog også siges at jeg godt kan være på nettet med kabel, det er kun trådløst det er et problem.
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 20:57 #6
lazenby: Jeg er bestemt ikke sikker på om mine WEP-indstillinger er rigtige. I 'Wireless Network Connection Properties' faneblad 'Wireless Networks', 'Available Networks' er data encryption (WEP enabled)

Under 'Preffered networks' er det samme gældende dvs: data encryption (WEP enabled), desuden er network key og key index(advanved) angivet.

MAC indstillinger aner jeg ikke hvad er
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 20:58 #7
Og network key og key index svarer til det, der er defineret på routeren?
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:02 #8
Ja det skulle jeg da mene, det er dog lidt underligt, for network key skal enten være 5 eller 13 karakterer, men på den anden computer (den som godt kan være trådløst opkoblet) er network key kun 8 karakterer (bruger XP home 2002)
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 21:03 #9
Kan du logge ind på routeren?
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:08 #10
Hvordan gør man det?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 21:10 #11
i browseren skriver du http://192.168.2.1
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:11 #12
Det virker ikke
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. april 2005 - 21:12 #13
øøøhhh.... får du login skærm eller fejl???
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:13 #14
'The page cannot be displayed' - det virker heller ikke på den anden computer
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:17 #15
Hvis jeg i run skriver cmd og ipconfig, står der:

Ethernet adapter Local Area Connection 2
  Media state................... Media disconnected

Jeg ved ikke om det er nogen hjælp...
Avatar billede perlys Praktikant
23. april 2005 - 21:32 #16
Normalt er der en Funktions-taste-kombination som til- og frakobler dit trådløse netkort. Prøv at se om der ikke noget som ligner en antenne eller lign. på en af F-tasterne. Og prøv derefter at holde FN tasten samtidigt med at du trykker den F-taste som ligner en antenne.
Avatar billede perlys Praktikant
23. april 2005 - 21:35 #17
På en 6000 model er det F2 som bruges.
Avatar billede mamu Nybegynder
23. april 2005 - 21:48 #18
Der er ikke rigtig noget jeg kan få til at ligne en antenne, og slet ikke på F2
Avatar billede kingomand Novice
23. april 2005 - 21:56 #19
En årsag kunne være en opdatering fra Microsoft. Jeg har i hvert fald flere gange været ude for, at en af de automatiske opdateringer som der hele tiden kommer fra microsoft har været grunden. I et tilfælde blev jeg faktisk nødt til at systemgendanne til før opdateringen og så virkede det hele igen. Men så starter det hele forfra. Jeg fjernede så den autom. opdat.
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 22:02 #20
Kan du pinge routeren (på 192.168.0.1)? Får du en ip-adresse? Hvad siger ipconfig eventuelt om local area connection 1, hvis du har sådan en? Kan du få forbindelse, hvis du etablerer en kablet forbindelse til routeren?
Avatar billede lazenby Nybegynder
23. april 2005 - 22:03 #21
Eller rettere, wireless network connection - local area connection vil vel være den 'konventionelle' adapter.
Avatar billede mamu Nybegynder
25. april 2005 - 07:11 #22
Jeg ved ikke helt hvad du mener med at 'pinge ruoteren'.

Jeg har fin forbindelse vha. kabel.

ipconfig uden kabel giver:

Ethernet adapter Wireless Network Connection

    Connection-specific DNS Sufffix . :
    Autoconfiguration IP Adress . . . :169.254.52.1
    Subnet Mask . . . . . . . . . . . :255.255.0.0
    Default Gateway . . . . . . . . . :
Avatar billede mamu Nybegynder
28. april 2005 - 21:26 #23
Jeg lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. april 2005 - 08:21 #24
Og så vil du bare finde dig i at det ikke virker???
Avatar billede kingomand Novice
29. april 2005 - 08:31 #25
Bare en kort bemærkning. Jeg sidder her med 2 helt nye trådløse routere-Linksys Wireless-G Broadband Router og Sitecom Wireless Network Broadband Router 11 mbps.
Linksysen vil overhovedet ikke på, Sitecomen går på, men mister forbindelsen kort efter. Det kan drive en til vanvid,alt er sat rigtigt op men lortet vil ikke. Man mailer så til de respektive firmaer, og får så en vejledning i at sætte det op, det er selvfølgelig den man hele tiden har brugt. jeg er træt af de mails der starter med Dear Sir, this is what ...... Kabler det ved man hvad er. Og skulle det endelig være så sætter jeg en switch og et Accesspoint. Det blev til en lidt lang bemærkning. Have en god week-end alle. Jeg holder min i Prag - skål.