Avatar billede NsD87 Praktikant
21. april 2005 - 13:50 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan udgiver jeg mit webhotel

Jeg har siddet og leget lidt med en hjemmeside og har nu kommet frem til en foreløbelig site, og har lige købt webhotel hos www.needhost.dk
Men når jeg går ind på min side (www.sjof.dk) skriver den bare en fejl... hvordan får jeg den til at åbne min site fra index.html
Jeg har uploadet mine filer til /html/ mappen og ved ikke hvor det ikke virker...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 13:53 #1
jeg mener at når du uploader din filer via FTP skal filen index.html være i roden. Den må vist ikke ligge i en mappe, men jeg er ikke sikker. Prøv at placere filen index.htm i roden og se om ikke det virker?

mvh
Mads
Avatar billede NsD87 Praktikant
21. april 2005 - 13:58 #2
Jeg kan ikke ligge dem ude i roden, da jeg ikke har adgang til at skrive noget der..
Avatar billede fennec Nybegynder
21. april 2005 - 13:58 #3
Det virker også som om du redirecter til an anden side på index.html. Jeg kommer i hvertfald ind i en eller anden løkke, som giver mig url'en
http://www.sjof.dk/htmlhtmlhtmlhtmlhtmlhtmlhtml......... og mange flere "html"
Avatar billede NsD87 Praktikant
21. april 2005 - 14:01 #4
Domænet skal jo henvise til et link.. jeg kan ikke bare sætte den til at henvise til www.sjof.dk
den skal være www.sjof.dk/et eller andet
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2005 - 14:11 #5
Har du uploadet filerne i /html?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2005 - 14:12 #6
hvad er der af kode i din index fil?
Avatar billede fennec Nybegynder
21. april 2005 - 14:12 #7
Det kommer an på hvordan www.needhost.dk fungere. De kan sagtens have sat HTML mappen til at være roden af domænet, hvilket lyder meget sandsynlig i mine øre.
Avatar billede NsD87 Praktikant
21. april 2005 - 14:17 #8
Hvad skal der normalt stå i en index fil?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
21. april 2005 - 14:28 #9
index filen bliver automatisk den første side man ser når man logger ind på dit domæne.

index.html er vel bare den side du har lavet som start side eler hvad man skla kalde det. Hvis det er html du har lavet den i ska den jo bare hedde index.html eller hvis det er php skal den hedde index.php.

men så vidt jeg ved skal index filen da ligge i roden når du uploader dit site?

mvh
mads
Avatar billede NsD87 Praktikant
21. april 2005 - 14:29 #10
Mit site skal bare være der, sammen med alle andre filer.. har ikke nogle sværer koder som skulle kunne lave en fejl
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. april 2005 - 16:23 #11
har du en fil, som hedder index.htm eller index.html?
Avatar billede NsD87 Praktikant
24. juni 2011 - 13:04 #12
..