Avatar billede satyriasis Nybegynder
18. april 2005 - 23:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kan man lave målestok 1:1

Hvis man f.eks. laver en firkant som er 50*50 pixel. Kan man så få den renderet i præcis det samme målestoksforhold? altså så den også kommer ud på et billede som er 50*50 pixel???
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. april 2005 - 12:33 #1
Du arbejder vel ikke med pixels i 3dsmax ?

Men ja man laver jo normalt sine modeller i 1:1. Altså hvis et hus er 6 m langt, så laver man det 6 m langt i 3dsmax også, medmindre man vil spare på ressourcerne, så kan man jo lave målene i et andet forhold eller scalere skidtet.

Når du så render er det jo i 1:1 der også. Så det jo op til dig hvor tæt du ser din boks, jo længere væk, jo mindre bliver den jo.....
Avatar billede osborne Nybegynder
17. maj 2005 - 00:22 #2
Du kan modellere i hvilket størrelse du ønsker .. og rendere i hvilken størrelse du ønsker. Der er ikke umiddelbart nogen sammenhæng mellem de to ting.
Avatar billede satyriasis Nybegynder
17. maj 2005 - 10:54 #3
Spørgsmålet er lukket..