Avatar billede Dan Hansen Juniormester
17. april 2005 - 17:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskifte CC's trådløse router med egen!

Kan det lade sig gøre, at pille cybercitys trådløse router fra og sætte sin egen Linksys WRT54G Wireless Broadband router til... så man kan slippe for udgiften til leje af trådløs router fra CC?
Avatar billede kenp Novice
17. april 2005 - 21:02 #1
Nej.

Men du kan jo bare skifte til en alm. router fra CC også koble din egen til bagefter.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
18. april 2005 - 10:46 #2
Lige af nysgerighed kenp, hvorfor kan man egentlig ikke det??? :-)
Avatar billede kenp Novice
18. april 2005 - 18:47 #3
bjuhl -> de køre ikke samme teknologi som f.eks. TDC, så hvis du piller deres router fra så skal du ud og finde et modem, som man selv kan konfiguere til at køre sammen med CC.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. april 2005 - 00:07 #4
ok - det lyder godt.
Men nu har vi så leget lidt med det og den trådløse router vi havde ville ikke rigtig, men er det så ikke korrekt, at jeg bare kan bruge CC's alm. adsl router og koble et AccessPoint til den - så kan de 2 trådløse computere da godt koble op ikke??
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. april 2005 - 00:08 #5
HAR LIGE SAT 30 POINT MERE PÅ - kenp har allerede tjent de første 30 point, resten går til den der svarer på anden del af spørgsmålet :)
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 08:58 #6
ja du kan sagtens koble et AP på så kan du sagtens komme på nettet med 2 computere. mnen på CC router er der kun 1 port, så du skal nok lige have en swich på hvis dine comptuere ikke kun er trådløst
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. april 2005 - 11:04 #7
de er alle trådløse, så det er intet problem :)

Takker for hjælpen - du får lige pointene her :)

EsbWeb
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
19. april 2005 - 11:06 #8
du kan sagtens skifte CC router ud med din egen dog er det et par scenarier du skal være opmærksom på, Den skal have RL 11 Stik på Wan, Ikke RL 45

Og cybercity yder ikke support på eget udstyr, men du kan sagtens jeg har selv en Cisco 800 serie koblet på min CC forbindelse og det fungere fint

MC
Avatar billede kenp Novice
19. april 2005 - 11:38 #9
mc.lucifer -> ja man kan godt skifte den ud, men hvis du ikke lige ved hovrdan du skal konfigurer den så hjælper det ikke meget at man kan udskifte den.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
19. april 2005 - 19:21 #10
jeg takker for input - men jeg tror vi holder os til den nemme løsning, hvor vi køber et accesspoint... men tak igen :)