Avatar billede nickx Nybegynder
17. april 2005 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere mit modem

Hejsa med jer!

Jeg har et problem med at installere den rigtige driver til mit modem.

Jeg har en bærbar pc med win98, fujitsu siemens uden cdromdrev. Mit modem er et ethernet modem af typen Motorola SB4200.
Min bærbare pc har ikke netværksport og jeg er derfor nød til at koble modemet til via usb-porten. Når jeg gør dette finder win98 ganske rigtigt mit modem men den har ikke en passende driver. Jeg har imidlertid dog fundet den rigtige driver på motorolas hjemmeside via min stationære pc og fået den lagt ind på den bærbares harddisk via diskettedrev. Problemet er at windows98 ikke mener det er den rigtige driver.. hvad gør jeg? Please help!

Mvh nick
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 14:57 #1
Der er jo flere typer, så er du sikker på at du har fået den rigtige driver ned ?

http://broadband.motorola.com/consumers/support/default.asp?supportSection=DiscontinuedProducts
Avatar billede nickx Nybegynder
17. april 2005 - 16:40 #2
Jep jeg er sikker på det er den rigtige driver..som jeg nu også har fået lagt ind.(den oprindelige driver skulle slettes med et specielt program).. Men jeg kan nu ikke få min browser til at gå på nettet tiltrods klient,protokol,Tcp/ip er aktiveret og har de rigtige indstillinger....
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 17:17 #3
Er det webspeed ?

I så fald skal du nok lige ringe til support og fortælle dem at du har skiftet netkort. Da du sikkert kun har 1 ipaddrese ved webspeed er denne optaget af det gamle netkort, og det hænger ved meget længe. Det nemmeste er simpelthen lige at ringe til dem og de kan så slette den gamle registrering så din nye forbindelse får lov at få en ipaddresse.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 17:19 #4
Det skulle vist være tlf
Avatar billede nickx Nybegynder
17. april 2005 - 17:56 #5
okay Takker for det!