Avatar billede supermichael Nybegynder
17. april 2005 - 10:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjernevrider wml/php

Jeg har lavet et upload på nettet med en wapadgang. På den side skal man kunne uploade .mid og .midi filer, der så skal kunne hentes fra ens mobil. Rngetomens navn på serveren er noget i stil med 5617598097jhlk, og har ikke noget efternavn. Den er beskyttet af .htaccess, og skal køres ved (fra en anden fil)
at bruge:

header("Content-type: audio/midi");
readfile("files/5617598097jhlk");

Min telefon melder desværre "Your client is not allowed to access the requested object"

Hvis jeg downloader en medifil, med dens oprindelige navn (fx. musik.mid) virker det.. Jeg ved ikke hvorfor det andet ikke gør.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede janegil Nybegynder
18. april 2005 - 11:30 #1
Kan du gi URL for en fil som virker, og for en som ikke gjør?

Eller bruk http://www.garshol.priv.no/download/HTTPTest.html for å se selv, om de har samme MIME.

Men hvis Microsoft-software er innvolvert i telefonen eller gatewayen, skal vi bare regne med at den ignorerer MIME, og bare stirrer på file extension.
Avatar billede supermichael Nybegynder
24. april 2005 - 21:31 #2
Jeg ved ikke helt.. jeg er i fuld gang.. har været det i lang tid.
Jeg har hidtil fundet ud af at man ikke kan downloade en '.php' fil, som man beskriver som '.mid'.. Så du har nok ret i det med mime..

Jeg pukler med at få php til at smide filen over i en anden mappe, så man kan hente den derfra..

Men så var det jeg tænkte.. er det meget vigtigt for dig med point? For så ville jeg godt give dig en smule for din uleglighed.. men hvis det er ligemeget tager jeg dem nok selv :)
Avatar billede supermichael Nybegynder
30. april 2005 - 17:04 #3
k