Avatar billede logfiler Nybegynder
16. april 2005 - 19:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til:Fra lyd til skrift

Findes et program, der udfra alm. dansk tale kan genkende talen og omsætte den til skrift?
Avatar billede dennismp Nybegynder
16. april 2005 - 21:08 #1
Jeg tror stadig det er eet af de områder hvor der stadig bruges en del resourcer på research. Men jeg har hørt om dem (har ikke nogle navne) - aner ikke hvor godt de virker.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
16. april 2005 - 21:52 #2
Desværre plejer det at gå fra tekst til tale og ikke omvendt - f.eks.:

www.naturalvoices.att.com

www.adgangforalle.dk
Avatar billede logfiler Nybegynder
17. april 2005 - 00:12 #3
kender godt den omvendte vej, dvs. fra tekst til tale.

Det, jeg synes ville være smart er, hvis man når man har taget noget til et emne vha. at skrive ned på et alm. ark papir, lige kunne læse det op sådan at computeren kunne genkende ordene sådan at det blev til en doc-fil.

Men det kan man nok ikke endnu
Avatar billede dennismp Nybegynder
17. april 2005 - 00:48 #4
Ja, det ville være smart, og nej, jeg tvivler på at man kan noget der er brugbart pt.

Forstil dig hvilken hjælp det ikke ville være for ordblinde. Eller voice-response systemer ("tryk 1 for at snakke med x, 2 for y .. osv") og ja, så dictafon systemer.

Men har du en genial idé, så vil jeg da gerne kode det :)
Avatar billede logfiler Nybegynder
17. april 2005 - 09:22 #5
Jeg synes bare tanken var spændende, efter at jeg havde læst om, hvordan lægerne i Nordjylland havde fået et dikteringsprogram hvor de kunne diktere en tekst ind på computeren.
Avatar billede logfiler Nybegynder
27. maj 2005 - 12:34 #6
dette spørgsmål kommer ikke videre, hvorfor jeg lukker det igen