Avatar billede nordendal Nybegynder
15. april 2005 - 11:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af drevbogstaver i Windows XP

Hvordan indstiller jeg Windows XP til at danne drevbogstaver efter behov.

I min Windows Home Edition dannes der drevbogstaver alt efter hvor mange eksterne lagerenheder jeg kobler til computeren.

På min arbejdsmaskine, hvor Windows Professional er installeret, vil den ikke acceptere mere end en ekstern lagerenhed ad gangen.
Jeg blev faktisk nødt til at gi min sekundære hardisk et andet drevbogstav for at USB-lagerenheden ku bruge den drevbogstav som min sekundære disk brugte, i dette tilfælde D:, min sekundære disk har nu bogstavet T:

Det sker også det, at hvis jeg tilslutter to eksterne lagerenheder, så overtager den jeg tilslutter senest drevbogstavet.
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2005 - 11:58 #1
det gør den normalt helt af sig selv
Avatar billede nordendal Nybegynder
15. april 2005 - 12:05 #2
Det er jeg klar over. Det er også det jeg siger om min Home Edition.
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2005 - 12:09 #3
det gør pro versionen nu også, jeg tror jeg ville prøve at scanne system filerne engang
Avatar billede nordendal Nybegynder
15. april 2005 - 12:15 #4
Hvordan gør jeg det?
Avatar billede screem_brille Novice
15. april 2005 - 12:20 #5
indsæt din XP skive og i kør skriver du "sfc /scannow" uden "" ;)
Avatar billede nordendal Nybegynder
15. april 2005 - 12:20 #6
tak
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:58 #7
kan man forvente noget feedback eller ?
Avatar billede nordendal Nybegynder
22. september 2005 - 09:45 #8
det løste ikke problemet
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 10:12 #9
SLUT med hjælp herfra! man beholder IKKE point når man ikke kan finde ud af at melde tilbage, velkommen til min blacklist!
Avatar billede nordendal Nybegynder
22. september 2005 - 12:43 #10
tak
Avatar billede nordendal Nybegynder
22. september 2005 - 12:45 #11
beklager, men jeg har vist ikke forstået systemet med at lukke et spørgsmål. Jeg troede faktisk at man lukkede et spørgsmål ved at acceptere et svar, men sådan forholderdet sig åbenbart ikke.
Jeg færdes ikke til dagligt på eksperten så bær over med os ikke superbrugere. Der skal vel være plads til alle.
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 13:14 #12
ja det skal der, men man beholder stadig ikke selv point når andre har forsøgt at hjælpe en!
Avatar billede nordendal Nybegynder
22. september 2005 - 13:29 #13
Lad mig så få en forklaring. Hvordan skal jeg forholde mig hvis jeg vil lukke et spørgsmål uden at acceptere et svar?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 14:15 #14
når folk har hjulpet en så beholder man ikke bare selv point, man 1. siger tak for forsøget / hjælpen, giver lidt point som tak for forsøget / hjælpen. men vigtigst af alt så giver man feedback! og ikke bare lukker spørgsmålet fordi man selv har været et fj*** til at give feedback.