Avatar billede Slettet bruger
15. april 2005 - 10:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse gennem trådløst netværk - men intet internet

Hjælp.

Jeg har en linkssys trådløs router. Fujitsu Siemens bærbar (1 år gammel).

Jeg har været på nettet i lang tid efterhånden, men pludselig en dag kan jeg ikke mere benytte nettet på min egen computer. Prøver jeg med en anden computer kan godt logge på nettet.

På min egen ser det ud til, at der er forbindelse til nettet, den har fundet IP adresse, netmaske m.v., men jeg kan bare ikke gå på nettet.

Hvad gør jeg?

Jeg har Sygate firewall, Avast antivirus, Ad aware SE, Microsoft firewall.
Avatar billede boxer Nybegynder
15. april 2005 - 11:10 #1
Gå ind på denne side: http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Scroll ned til midten af siden (ca.)
Læs hvad der står om LSP fix - download filen og den anden fil der refereres til.

Ellers har du sikkert prøvet at genstarte routeren? Du kan også gå ind i "netværksforbindelser" højreklikke og vælge "reparer" Prøv disse 2 ting først og bagefter kan du køre LSP fixet hvis det andet ikke har hjulpet.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
15. april 2005 - 11:52 #2
hvilken ip adr. har du fået tildelt?
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2005 - 13:31 #3
Tak Ulrik. Jeg prøver det, når jeg er hjemme senere.

Til Valleanden: Jeg kan huske den, men det kan jeg komme tilbage til senere.

Tak for hjælpen indtil videre.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
15. april 2005 - 15:20 #4
hvis den ikke hedder noget med 192.168.x.x såå
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. april 2005 - 15:53 #5
Det kan være flere ting. Nårmalt når noget har virket og pludselig holder op, og almindelige genstarter af alt udstyr ikke hjælper, så er min første mistanke altid netkortet. Disse kort står relativt ofte af i forhold til andet materiel.

Prøv at låne et netkort du er ret sikker på virker, hvis du kan komme på med det, så har du fundet fejlen