Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 15:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Google search i DB

Hey Experts, jeg lader mig fortælle at google (måske naturligt nok) ikke kan indexere sider som får sit content fra en DB. hvad dælen gør man så? index.asp/htm whatever vil den jo fint nok have styr på , men hvis det er vigtigt at alle ens sider bliver indexeret så de kommer op i en users søgning hvad skal man så gøre?
håber på svar thanx

mvh Anders
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 15:37 #1
Google kan godt indekserer indhold fra en database. Men det kræver i sagens natur at

1. Det hives ud på en side
2. Du linker (eller andre linker) til siden
Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 15:43 #2
tak for svar.. men siden eksistere jo som sådan  før end at den bliver kaldt af user?
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 15:53 #3
Nej, og du skal jo så linke dertil hvor den skabes :)
Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 15:58 #4
hmm Tak for svar men mig ikk helt forstå.. hvis jeg potentielt har 1000 undersider som først eksiterer ved user demand, hvor/ hvordan skal jeg så linke til dem?
Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 16:00 #5
jeg mener fx hvis en user vil ha noget text A og lidt txt B et andet sted fra så kan jeg jo ikke linke
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2005 - 16:20 #6
Hvis dine sider skabes ud fra en søgemaskine har du ret. Men laver du dine sider med f.eks. hentside.php?sideID=392 så kan jeg ikke se dit problem.

Forklar!
Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 16:31 #7
YESSIR coming right up: jeg skulle måske lige have startet med at sige at jeg er projektmager/grafisk designer og ikke kodehovde... Det var en kunde der fortalte mig at fx Carlsberg havde fået lavet et multi million kroners site hvor al indhold på sitet på den ene eller anden måde blev hentet fra en DB, som Google IKKE kunne søge/indexere i. Det gav mig noia overfor de ting vi selv laver hvor tekst indhold bliver hentet i en DB.(Vi laver ASP sites). Hvis du siger at fact er at fx Google kan indexere en side som får sit txt indhold fra en DB (MSSQL fx) så tror jeg skam på dig, det lyder bare mystisk i mit ikke så tekniske hoved at det kan lade sig gøre. Men hvis det er tilfældet er det jo bare fedt nok (ved så selvfølgelig ikke hvad problemet var for Carlsberg)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2005 - 16:47 #8
Jeg har skrevet en artikel der handler lidt om dette emne

http://www.eksperten.dk/artikler/128
Avatar billede andyand Nybegynder
14. april 2005 - 16:48 #9
tak for hjælpen