Avatar billede vesperillo Nybegynder
13. april 2005 - 19:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

WPA kræver mange ressourcer?

Hej
Min kammerat har et underligt problem. Han kører trådløst netværk hjemme og har stofanet Flexrate. Når krypteringen er slået fra er internethastigheden stabil og han kan lystigt bevæge sig rundt i huset med den bærbare og stadig være på.
Men når han så slår krypteringen til  - WEP eller WPA - bliver forbindelsen meget ustabil og han ryger af nettet aldeles periodisk. Der er ikke noget fast interval mellem afkoblingerne ellers. Kan det passe at hans bærbare - en HP Omnibook XE3 med 256 mb ram - ikke har ressourcer nok til at opretholde en krypteret forbindelse?
Det skal så lige siges at hans router og netkort er sat korrekt op.
Hvis der er nogen der har et godt bud på hvad der kan være galt ville jeg være glad for input :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2005 - 08:42 #1
Alle former for kryptering kræver ressourcer, og indskyder endnu et element der kan gå galt i liningen, derfor er det ganske almindeligt at nogen mærker nedsat hastighed, eller at de bliver disconnectet en gang imellem.

Trådløse forbindelser kan være meget følsomme for stør og skærmning, din ven kan derfor prøve at eksperimentere med placering af sccesspoint i forhold til omgivelserne og til de netkort den skal række. F.eks. kan en microbølge oven sagtens støje på en forkert frekvens, ligeså kan mobiltelefoner og andet elektronisk udstyr
Avatar billede vesperillo Nybegynder
14. maj 2005 - 19:48 #2
Tjah det vidste sig at det var hans router der var i stykker. Godt nok første gang jeg har set det med 3Com, men én gang skal være den første.
Avatar billede vesperillo Nybegynder
14. maj 2005 - 19:48 #3
lukker