Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. april 2005 - 11:46 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

online kursus og beviser - hvad skal der til

Dav

Hvad skal man gøre for at kunne give et kursus bevis som et diplom.  alle kan jo have et stykke papir hvor på der står noget, men skal man godkendes først...eller..

ja, jeg ved zero om det...

hvad skal der til hvis man skal have mulighed for at give et kursus bevis man kan bruge til noget i det virkelige liv.. til evt. jobsøgning.. eller hvad man nu skal bruge det til.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 12:58 #1
Du kan altid give et kursusbevis. Om beviset kan bruges til noget afhænger at din anseelse. Hvis du vil kunne udstede ansete beviser, som f.eks. Microsoft MCSE og MCP, skal Microsoft selvfølgelig godkende dig. Sådan er det med alle de store etablerede beviser og certifikater. Godkendelsen gives kun til sture etablerede kursusinstitutioner
Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. april 2005 - 13:01 #2
Hvis du ens undervisning omhandler:

PHP
C/C++
HTML
CSS

Skal jeg så kontakte PHP for php, osv... ?  for at få godkendt mit materiale ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 13:21 #3
Nej, det er programmering, her er du ude i at skulle arbejde for at blive kendt som en god kursusudbyder.

Som eksempel kan du tage firmaet Protego der er af de førende firmaer inden for IT sikkerhed. Fordi firmaet er kendt, bruges bl.a. af TV avisen og rigspolitiet, kan du lave anerkendte certificeringer. Jeg er f.eks. CPSA (Certified protego security analyst) certificeret. Det er deres helt egen certificering og deres helt eget bevis, men fordi virksomheden er anset, er certificeringen det også
Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. april 2005 - 13:31 #4
Vil det sige at jeg skal ud og blive kendt før mine certifikater betyder noget, selvom at man lære det samme som hos Microsoft ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
13. april 2005 - 14:45 #5
sådan er det jo med det meste, jo mere kendt et produkt er jo mere "tilid" har du til det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. april 2005 - 15:03 #6
Ja det vil det faktisk. Hvis jeg nu udsteder et certificat der beskriver at Mit firma Ukendt A/S her certificeret lars larsen på html. Vil du så uden videre tage det certifikat for gode vare. Selvfølgelig vil du ikke det. Hvis certifikatet derimod kommer fra Teknologisk Institut og er et Orginalt Microsoft Certifikat, så vil du nok være mere tilbøjelig til at stole på det.

Det er hårdt arbejde at slå igennem i den branche
Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. april 2005 - 15:27 #7
ja, ok det er jo rigtigt.... det er noget at arbejde op imod....
Avatar billede Daniel.E Praktikant
13. april 2005 - 15:31 #8
takker for hjælpen :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. april 2005 - 01:41 #9
<ole>

Man skal som det første kunne så meget PHP, HTML og CSS, at det kan retfærdigøres, man underviser i det.
Først skal du altså derhen - så skal du blive kendt som kursusudbyder - så kan dine certifikater blive anerkendt

/mvh
</bole>