Avatar billede m_bold Praktikant
12. april 2005 - 21:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Google finder ikke siden længere

Jeg har to hjemmesider, som Google tidligere har fundet nemt og uden problemer, men nu finder den dem ikke længere. Hvad kan dette skyldes, og hvad kan jeg gøre for at google finder dem igen. Siderne er ikke blevet ændret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. april 2005 - 21:57 #1
Det er formentlig den månedlige google dans, der sker hver gang google opdatere sine indexes.

Prøv at holde øje med tingene og hvis der ikke sker noget i løbet at en til to uger, så vend tilbage hertil, så ser vi om der skulle være andet galt
Avatar billede m_bold Praktikant
12. april 2005 - 22:01 #2
Den ene af mine sider er ret ny, så det kan godt være, at den har været udsat for 'google dans', men den anden er meget gammel og blev engang vist af google, men nu ikke flere mdr.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. april 2005 - 22:04 #3
m bold>
Jeg har nøjagtigt det samme problem. Så vidt jeg har erfaret, er det fordi der ikke linkes til dine sider andre steder fra.

Du kan finde en artikel her på eksperten om emnet - jeg kan desværre ikke huske hvem der har skrevet den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. april 2005 - 22:09 #4
Det er sikkert min artikel du tænker på.

I skal alle være opmærksom på at der er en del uro på google i øjeblikket og I er ikke de eneste der har problemer i øjeblikket. Det samme skete for 18 måneder siden og der var det nogle algoritme ændringer der ikke var gået helt efter hensigten hos google. Jeg følger udviklingen på det førende internationale google forum og jeg skal nok vende tilbage når/hvis der sker noget nyt
Avatar billede triple-x Nybegynder
12. april 2005 - 22:36 #5
buffer - ka du afsløre det forum for os andre, hvis det da er et åbent forum

sorry for spam
Avatar billede roscoe27 Nybegynder
14. april 2005 - 21:38 #6
Buffer læser bl.a. http://www.webmasterworld.com/category30.htm

Et andet godt forum er http://www.ozzu.com/forum29.html

og endeligt http://www.taggle.org/seoteam

Bufferzone....Google dance eksisterer ikke længere i den form, som du og jeg husker den. Google opdaterer dens index dagligt nu.

Til dem, der vil gå i dybden vil jeg anbefale, at læse Googles patent m.h.t. søgemaskiner generelt: http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.html&r=1&f=G&l=50&co1=AND&d=PG01&s1=20050071741&OS=20050071741&RS=20050071741 (langt og tungt)
Avatar billede triple-x Nybegynder
14. april 2005 - 21:41 #7
Roscoe - mange tak for de mange links, jeg vil læse mig igennem det bid for bid.
Avatar billede bufferzone Praktikant
14. april 2005 - 23:14 #8
roscoe27>her helt ret, idet jeg dog ikke har været så aktiv i SEO fora det sidste lille år. Tak for linkene jeg vil nærlæse med interesse
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:33 #9
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede m_bold Praktikant
13. maj 2005 - 10:30 #10
Spørgsmålet lukkes. Det er ikke lykkedes mig at få google til at finde siderne igen, så jeg kan desværre ikke give points.