Avatar billede udklym Nybegynder
12. april 2005 - 09:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fjern data fra et felt

Jeg har i en formular to felter felt1 "BestilteEnheder" felt2 "ModtagneEnheder" når jeg indtaster en værdi i "ModtagneEnheder" skal den værdi som er indtastet i BestilteEnheder slettes. Hvordan gør jeg dette.
Avatar billede bongo20 Nybegynder
12. april 2005 - 09:53 #1
snakker vi på en html side? eller i en database?
Avatar billede dbangx Nybegynder
12. april 2005 - 09:58 #2
hvis det er i databasen så kan man vist tage egenskaberne for et felt og vælge en fane der hedder hændelser... tror det er der du skal kigge :-)
Avatar billede udklym Nybegynder
12. april 2005 - 10:56 #3
Vi taler om database.
Avatar billede udklym Nybegynder
12. april 2005 - 10:58 #4
Jeg er med på at man kan vælge en hændelse. Men hvilken skal jeg vælge og hvad skal jeg skrive i koden. ????
Avatar billede dbangx Nybegynder
12. april 2005 - 11:09 #5
jeg ville nok bælge: EfterOpdatering. Med hensyn til koden er jeg ikke så sikker på.

kan man ikke bare skrive: BestilteEnheder = 0 i udtryksgeneratoren?

Jeg kender altså ikke syntaksen i den del at access, desværre :-/
Avatar billede udklym Nybegynder
12. april 2005 - 11:17 #6
Desværre den går ikke.
Avatar billede dbangx Nybegynder
12. april 2005 - 11:21 #7
sidder lige og leger lidt med den der hedder makrogenerator -> kørSQL men lige nu vil den opdatere alle poster, da jeg ikke kan få fat i det aktuelle id på den post man er ved at reedigere i :-)
Avatar billede dbangx Nybegynder
12. april 2005 - 11:38 #8
så er den der!

du skal bruge makrogeneratooren, vælge "angivværdi".
det øverste felt er det felt der skal ændres. skriv:
[Forms]![tabelnavn]![BestilteEnheder]

det nederste felt er udtrykket der skal udføres. Skriv:
[Forms]![tabelnavn]![BestilteEnheder] =Null

eller = 0 om du vil.

det gemmer du så som en makro og bruger i EfterOpdatering hændelsen.
Avatar billede udklym Nybegynder
12. april 2005 - 12:27 #9
Dette fungere, tak for hjælpen
Avatar billede dbangx Nybegynder
12. april 2005 - 12:36 #10
no problem
Avatar billede udklym Nybegynder
31. oktober 2008 - 13:34 #11
Mange tak for hjælpen