Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 22:38 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke aktivere links i e-mail

Hejsa.

Har tidligere stillet dette spørgsmål, men har nu fundet ud af at spørgsmålet hører til her under Firewalls. Læs mere her: http://www.eksperten.dk/spm/607934

Efter systemgendannelsen virkede det med mails'ne perfekt, men grunden til dette var at hendes firewall ikke var aktiveret på dette tidspunkt. Den bliver så sat til og problemet er tilbage.

Jeg har samme firewall (Norman) og vi sætter hendes op efter hvordan min er sat op, da den virker fint. Hun kan dog stadig ikke åbne links i hendes mails.

Hvad kan det være?
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 22:46 #1
hmm. jammen hvis det er firewall'en som den er galt med må det (til trods for indstillingerne er de samme) være indstillingerne som gør hendes firewall blockere for dem.

Jeg kender ikke norman, men du kan prøve at sætte sikkerheden til lav for at se om det overhovedet virker hvis den er lav.. og ellers fjern outlook helt fra firewallen's blockliste hvor end den ligger
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:05 #2
Der lykkedes ikke ved at sætte sikkerheden til lav. Ej heller at udelade outlook fra scanning.
Vi har også prøvet manuelt at tilføje outlook som tilladt i firewall'en. Desværre også uden held.
Gad vide hvad vi så skal gøre? :o)
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 23:14 #3
men det virker hvis den deaktiveres helt?
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:16 #4
jeps!
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 23:27 #5
så må der være flere steder man kan indstille på sikkerhedsindstillinger i norman.
problemet er jeg ikke har det installeret selv, men fx i zonealarm er der flere forskellige faner. Er der måske også i norton?
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:30 #6
Det prøver vi.

Vender tilbage om lidt.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:33 #7
Har forsøgt uden held!
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 23:40 #8
kan du fortælle mig hvilke faner/muligheder der er i norman så kan det være jeg ved hvor der skal laves ændringer
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
09. april 2005 - 23:44 #9
Ok, i firewall'ens indstillinger kan man vælge:

Status
Sikkerhed
Forældrekontrol
Beskyttelse
Aktivt indhold
Logfør
Web
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 23:58 #10
Jeg kan sgu ikke engang finde det på nettet... men går ud fra du kigger i sikkerhed som standard, men ville nok kigge på web også
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. april 2005 - 00:00 #11
Vi har kigget alle indstillinger igennem, og hvor man kan ændre har vi prøvet.

Hun prøver at ringe til Norman Support i morgen. Lægger svaret herind. (finder forhåbentlig ud af det)!

Ellers mange tak for din tid.
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 00:02 #12
nej nej jeg skal ikke have point:)

Men det fint i ringer ind til Dem! de må jo vide hvad der sker for deres program! men i må også gerne lige prøve følgende alligevel.

men ellers skal i prøve at sætte alt til lavt hvor man kan
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. april 2005 - 01:30 #13
Vi har prøvet at sætte alt ned. Uden det hjalp. Har også læst manualen på Normans hjemmeside uden at finde løsningen. Meget kedeligt læsestof....!

Nogle ting er bare så belastende ikke at kunne løse :o)
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. april 2005 - 14:19 #14
Så har hun talt med Norman og fået installeret den nyeste version. Fået hjælp til opsætning af firewall. Stadig samme problem.

Norman mener så at problemet kan ligge i servicepack 2, da sikkerhedsindstillingerne der er meget høje.

Tja.. Er der nogen der har nogle bud på problemet?
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 14:22 #15
what? det var da ikke særlig pro af dem:/
sikker på windows egen firewall er deaktiveret?

hvis den er deaktiveret så lad os røre lidt ved IE indstillingerne for kan ikke rigtig se hvor ellers vi kan sætte sikkerheden ned.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. april 2005 - 14:37 #16
Windows firewall er slået fra. (deaktiveret)
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 14:39 #17
okay så prøv (men kan bare ikke se det kan virke:)) at trykke på funktioner->internet indstillinger->sikkerhed og sæt den til lav.
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
10. april 2005 - 14:45 #18
Det hjalp heller ikke.
Avatar billede kalp Novice
22. april 2005 - 10:14 #19
nulstil dine IE indstillinger
Avatar billede pandekagehuset Nybegynder
07. oktober 2005 - 08:06 #20
Lukker