Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2005 - 20:11 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

NTOSKRNL.EXE has been blocked from accessing the network

Som overskriften...

Denne besked får jeg 5 - 10 gange i løbet af en aften, og er meget generende når jeg f.eks. spiller, for så minimeres spillet.

Hvad gør jeg for IKKE at få denne meddelelse - evt. give filen tilladelse til at få adgang til nettet?

Det skal siges at ntoskrnl.exe er sat til allow - altså den har fuld adgang til nettet - derfor er den meddelelse mig lidt underlig...
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 20:19 #1
Scan din pc for virus? siger det fordi der står her den ikke bruger netværk?
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ntoskrnl/
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. april 2005 - 20:20 #2
Slå notification fra i Sygate. Så ser du den ikke længere. Samme problem et stykke nede i denne tråd, og rådene fra mine kolleger:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12489
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2005 - 20:22 #3
kalp> pc er scannet - der er kørt spybot + adaware + hijackthis. Den er ren som nyfalden sne :)
og nej, ntoskrnl.exe kører ikkei processer.

tonny - kigger lige det link.½
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. april 2005 - 20:23 #4
Forklaringen på meddelelsen er her http://forums.sygate.com/vb/showthread.php?s=cb06335c780d436e787b9ae77d113fc6&threadid=12989

Du kan stoppe det, ved at gå i Sygate "Tools->Options", og sætte flueben ved "hide notification messages"
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2005 - 20:29 #5
forhøjer til 120 point og beder alle svare.
Fordelingen bliver således:
tonnybrandt: 60 point
kalp og forevernewbie: 30 hver

Håber i kan affinde jeg med det ;)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. april 2005 - 20:34 #6
Flot af dig, John. Jeg havde faktisk glemt at opdatere, så jeg havde ikke set de andre indlæg, som jo langt hen af vejen løste problemet ;)
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 20:48 #7
yes det ser ud til tonnybrandt kom med løsningen:)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
09. april 2005 - 20:55 #8
Kalp-> Ja, det er rigtigt, men John vil også gerne honorere din, og min indsats, så smid du bare et svar ;)
Avatar billede kalp Novice
09. april 2005 - 21:02 #9
okay: ))
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. april 2005 - 21:14 #10
Så mangler vi bare tonny :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 00:16 #11
Her er mit svar :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 00:16 #12
Hov.. *s*
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. april 2005 - 00:18 #13
Tak for hjælpen ;)
Avatar billede kalp Novice
10. april 2005 - 00:19 #14
your welcome:)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. april 2005 - 00:26 #15
Velbekomme og takker for point :)