Avatar billede mrbart Nybegynder
08. april 2005 - 18:42 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Ka ikk læse mit Sandisk SD Ramkort..

Hej Alle herinde..

Jeg har lige købt et nyt Ramkort til mit kamera.. Kameraet er et Trust PowerCam 950.. og Ramkortet er et Sandisk SD..

Jeg ka fint sætte kortet i min læser, men når jeg så prøver og se nogle af de billeder jeg har taget, så står der "Der er ikke noget Eksempel"

Hva faen ka jeg gøre ved det??

Håber nogen ka hjælpe mig..

-Bart
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. april 2005 - 18:49 #1
hej Bart.O)
brug kamraet i stedet for din kortlæser, hvis muligt..
ellers dette > http://www.jufsoft.com/badcopy/
Avatar billede mrbart Nybegynder
08. april 2005 - 19:11 #2
Jamen, jeg ka heller ikk få det til at virke igennem kameraet..

Men problemet er jo at det er HELT nyt Kamera og HELT nyt ram kort, så ska jeg sqda ikk til at bruge GetDataBack..

Vil gerne ha svar på mit problem Tak..

Plz.. Hjælp..
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
08. april 2005 - 19:13 #3
men undskyld jeg smed en kommentar..hopper af tråden !!
er det helt nyt, så byt det
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2005 - 19:19 #4
Prøv at finde dit kamera (når det er sluttet til, selvfølgelig) i Stifinder, og se, om du kan få adgang til filerne den vej. Check, om der overhovedet er noget på disken.
Avatar billede mrbart Nybegynder
08. april 2005 - 20:16 #5
Jamen, der er noget på disken.. jeg ka se at der ligger de billeder jeg har taget, men jeg ka ikk se eksemplerne eller komme ind i billederne..

-Bart
Avatar billede boxer Nybegynder
08. april 2005 - 20:24 #6
Var der ikke noget software med til kameraet der skal installeres og bruges til overførsel af billeder fra kamera til PC?

Luk iøvrigt lige dit andet sprøgsmål med samme emne:
http://www.eksperten.dk/spm/607834
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2005 - 20:34 #7
Prøv at højreklikke en af filerne (billederne) > Egenskaber og se, hvad der står om filtype, størrelse og under "Åbnes med".
Avatar billede mrbart Nybegynder
08. april 2005 - 23:23 #8
Filtype: JPEG-billede..  Men den vil sq ikk åbne, og dengang jeg installerede med det software, der ku jeg ikk få det til at virke..

Men jeg ka jo godt se filerne, bare ikk åbne dem.. ved fandme ikk hva der er galt..

Håber virkelig nogen ka hjælpe..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
08. april 2005 - 23:48 #9
Har du et billedredigeringsprogram, måske Paint? Prøv at bruge det til at åbne dem.

Hvad står der under Størrelse og under "Åbnes med"?
Avatar billede mrbart Nybegynder
09. april 2005 - 12:24 #10
hvis jeg prøver og åbne med paint, så skriver den: Paint kan ikke læse denne fil. Enten er dette ikke en gyldig bitmap-fil eller også understøttes formatet ikke..

Men nu når jeg bare prøver og åbne direkte fra kortlæseren skriver den nu, "Indlæsning Mislykkes.."

Håber virkelig nogen ka hjælpe mig..

Jeg har lige prøvet og formatere Ramkortet i Kameraet, men den vil stadigvæk ikk vise billederne..
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2005 - 14:09 #11
Prøv at åbne linket herunder og find den fil, der hedder "JPE/JPG/JPEG Association Fix".

Download den og kør den som beskrevet. Det kan måske ordne dit problem.

Når du har gjort det, så gå til Kontrolpanel > Mappeindstillinger > Filtyper > Se om JPG, JPEG eller JFIF findes der. Hvis du finder dem, så klik på dem en ad gangen og se, hvilket program står til at åbne dem.

Og jeg vil stadig gerne vide, hvor store de filer er, som du ikke kan åbne.

http://www.dougknox.com/xp/file_assoc.htm
Avatar billede mrbart Nybegynder
09. april 2005 - 15:56 #12
Filerne er ikk større end 125 kb og 121 kb.. Såå det er ikk det vilde..

Håber du ka hjælpe..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2005 - 16:14 #13
Det kan jeg måske, men det kommer til at tage lang tid, hvis jeg skal bede dig om at gøre alting tre gange, eller hvis du ikke svarer på de spørgsmål, jeg stiller.
Avatar billede mrbart Nybegynder
09. april 2005 - 16:22 #14
Jeg svare på de spørgsmål du stiller.. Og det program den vælger det er: Windows Billed- og faxfremviser
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2005 - 16:43 #15
08/04-2005 20:34:43 spørger jeg om "...Egenskaber og se, hvad der står om filtype, størrelse og under "Åbnes med".

Størrelsen svarer du på 09/04-2005 15:56:20, og "Åbnes med" har du først lige nu svaret på.

Har du gjort, som jeg foreslog her: 09/04-2005 14:09:54?
Avatar billede mrbart Nybegynder
09. april 2005 - 16:52 #16
Ja, det har jeg prøvet, og det ændrer intet.. det virker stadigvæk ikk..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
09. april 2005 - 17:27 #17
Har du kunnet åbne billeder fra kameraet før?

Hvilken størrelse/kvalitet optager du i?

125 kb er et meget lille billede, så jeg kunne forestille mig, at du måske har indstillet et eller andet forkert. På mit kamera svarer det ca. til et billede på 640x 480 pixels.

Har du andre jpeg-billeder på komputeren, og hvis du har, kan du så åbne dem?
Avatar billede mrbart Nybegynder
10. april 2005 - 13:04 #18
Nej, jeg har aldrig ku åbne billeder fra kameraet før..

Og størrelsen er 1280x960.. Men det ka jo være ligegodt hvilken størrelse det er.. og kvalitet er Fine eller Normal, har prøvet begge dele..

og ja, jeg har andre jpeg-billeder på min computer, som jeg fint ka åbne, jeg har endda et andet ramkort fra et andet kamera, som satens ka læses i den kortlæser..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2005 - 17:19 #19
Har du husket at formatere dit Sandisk kort først?
Avatar billede mrbart Nybegynder
10. april 2005 - 21:37 #20
ja, altså gå ind i kameraet og vælge formatere?? ikk?? ellers ved jeg ikk lige hvordan jeg ska formatere det..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2005 - 22:27 #21
Prøv at kigge på teksten herunder. Det er taget fra manualen til kameraet, og afsnittet hedder "Formatering af hukommelsen"

14.2 Formatering af hukommelsen
For optimal anvendelse af den interne hukommelse eller et hukommelseskort skal disse først formateres før de anvendes.
1. Indstil kameraet til tilstanden ‘Setup’ .
2. Der bladres til ‘Option’ (tryk kontrolknappen til venstre eller højre).
3. Vælg ‘Format’ og tryk på ‘Enter’.
4. Vælg ‘OK’ og tryk på ‘Enter’.
Hukommelsen vil nu blive formateret.

Er det sådan, du har gjort?

Og bruger du USB-kablet til at forbinde kameraet med computeren, eller har du kun prøvet med din kortlæser?
Avatar billede mrbart Nybegynder
10. april 2005 - 22:46 #22
Ja, det er sådan jeg har gjort det, og jeg har både prøvet og koble USB-Kablet og kortlæseren.. såå jeg ved sq ikke helt..

-Bart
Avatar billede milter Ekspert
10. april 2005 - 23:16 #23
Jeg må sige, jeg er ved at løbe tør for ideer.

Hvis ellers du bruger de rigtige indstillinger på kameraet og har installeret driveren korrekt, så er det måske kameraet, der er noget galt med. Og så dækker garantien jo.

Har du kigget i Enhedshåndtering og prøvet at finde den der? Den optræder måske under "Lagerenheder". Er der nogle gule udråbstegn i Enhedshåndtering?
Avatar billede boxer Nybegynder
12. maj 2005 - 22:30 #24
Kan spørgsmålet lukkes?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. juli 2005 - 18:51 #25
åbenBART ikke..O)
Avatar billede mrbart Nybegynder
18. september 2007 - 22:37 #26
Jeg vil gerne af med nogle point.. Jeg tror nemlig muligvis jeg har fundet ud af det..;)

-Bart
Avatar billede mrbart Nybegynder
18. september 2007 - 22:42 #27
Fejl fundet