Avatar billede larslind Nybegynder
29. marts 2001 - 20:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

amøbe-3d max

jeg har forsøgt at lave en amøbe form i 3d max, ud fra en 2d cirkel og brugt bezier, og så extruderet den til 3d.Formen har nu runde former på 4 sider i f.eks. y aksen, men hvordan laver jeg de 4 sider i x aksen runde, ( de er firkantet). Har forsøgt mig med, Mesh og Edit Mesh, men de bliver kun runde til et minimum ???
Avatar billede brandy Nybegynder
29. marts 2001 - 21:01 #1
Brug modifieren FFD 4*4*4 !!! Den er altid god at bruge hvis man skal have jævnet nogle kanter. Ellers er der også smooth, og mesh smooth. Sidstnævnte trækker tænderne ud af dine ram så pas på med den hvis du ikke har for meget af det...

[Brandy]
Avatar billede larslind Nybegynder
29. marts 2001 - 21:16 #2
hvordan laver du instillingerne så den afrunder kanter?
Avatar billede brandy Nybegynder
29. marts 2001 - 21:23 #3
Det er bare at først vælge objectet, så modifieren FFD 4*4*4, så vælger du vertex-mode så du kan rykke/trække i de punkter som FFD laver omkring din figur. Det er lidt svært at forklare, men Meshsmooth vil helt sikkert virke!