Avatar billede anddk Praktikant
07. april 2005 - 11:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

mobil internet til bærbar Pc

Bliver nød til at have hjælpe til hvad jeg skal vælge som mobilopkobling til min bærbare Pc. Vil gerne kunne hente mail osv når jeg er ude i landet.

Har:
Bærbar Pc (Zepto 4200)
Nokia 6610i
CyberCity friabonemt (alm. Modem opkobling)
Har bredbånd fra TDC hjemme.

Har prøvet at bruge min mobil som modem via et kabel, kunne dog ikke få det til at fungere.

Så har jeg overvejet sådan et vodafon kort og hørt TDC har en løsning når man har bredbånd. Kan dog ikke finde noget info på dette..

Hvad er bedst / billigst og hvad skal man vælge ??? Behovet er ikke vildt stort.
Avatar billede bpedersen Novice
11. april 2005 - 14:49 #1
Jeg syntes ikke at du skal investere i nyt grej. Din mobiltelefon er ganske fin. Jeg vil anbefale at du får pålagt GPRS på dit abonnement. Da det vil være den billigste løsning for dig.
Du skal så installere Nokia Modem Options på din PC(kan downloades fra nokias hjemmeside, og i programmet under GPRS-adgangspunkt skrive internet - det kan dog være anderledes hos din udbyder. Men hos TDC og SONOFON er det internet.
Så skal du have lavet en opkaldsforbindelse på din PC. I telefonnummerfeltet skriver du *99# Og så skal du selvfølgelig vælge din telefon som det modem der skal benyttes i modemlisten.
Avatar billede anddk Praktikant
11. april 2005 - 18:37 #2
Det lyder smart.

Ved du hvad det koster hos sonofon ??
Avatar billede bpedersen Novice
12. april 2005 - 14:33 #3
Hvis du får GPRS2go koster GPRS ikke noget i abonnement. Du skal pr. MB betale 25 kr.
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. maj 2005 - 11:12 #4
Hej. Jeg bruger et webhosting firma som hedder www.unitspeed.dk. Jeg har set de har et produkt som hedder global connect. Det er et opkoblingssystem til personer som jeres i udlandet og så har brug for internet adgang. Prøv at se om dette måske kunne være nået på deres hjemmeside.