Avatar billede peterrabbit Nybegynder
07. april 2005 - 11:30 Der er 6 kommentarer

Trådløst internet bliver konstant afbrudt

Hej jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig :-) Jeg kører trådløst internet og det hopper hele tiden af og prøver jeg at reparere forbindelsen ved at trykke på "reparer"  deaktiverer windows kortet og så sker der ikke mere og jeg er derfor nødt til at genstarte min computer. Nogle gange kan jeg være på flere timer af gangen, andre gange hopper den af efter 2 minutter på nettet. Hvad kan jeg gøre for at den ikke hopper af forbindelsen?
Avatar billede articfruit Nybegynder
07. april 2005 - 12:26 #1
Det kan være driveren som skal opdateres, hvilket netkort bruger du? Det kan også være at der er andre trådløse netværk i nærheden, der kører på samme kanal, tjek evt. med netstumbler... http://stumbler.net/download.php?site=1&filename=NetStumblerInstaller_0_4_0.exe det kan tjekke alt hvad der er af trådløs net i nærheden af dig...
Avatar billede peterrabbit Nybegynder
07. april 2005 - 13:37 #2
Jeg har prøvet at køre netstumbler og der er ikke andre der kører på samme kanal. Kigger jeg i enhedshåndtering hedder mit netkort: PRISM  802.11g Wireless Adapter (3890).
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2005 - 13:38 #3
Har du prøvet at ændre på hastigheden, skifte kryptering, prøve andre kanaler?

Har selv en enkelt af mine kunder der har samme problem mellem en Linksys Router og en Medion maskine. Jeg har ikke haft succes til at løre problemet, formentligt fordi der ikke findes en opdateret driver!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2005 - 13:44 #4
Jeg er helt sikker på at den maskine jeg har problemer med også har et PRISM kort, det kan jeg undersøge i weekenden! Er meget interreseret i en løsning der virker. Så hvis der findes en løsning og det virker på både Peters og den maskine jeg har i min "fold" så smider jeg 30 point oven i puljen, hvis reglerne tillader det!
Avatar billede peterrabbit Nybegynder
07. april 2005 - 13:55 #5
Jeg har prøvet at skifte kanal og kryptering nu og indtil videre er den ikke hoppet af igen men det skifter som sagt mht. hvor længe den er på før den hopper af. Har selv en medion maskine og kan ikke rigtig finde nye drivere til mit Prism kort. Jeg har kørt med en Zyxel router og kører nu med Apple's airport extreme. Skal jeg mon købe et nyt netkort?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. april 2005 - 15:06 #6
Jeg ved fra tests at en PCMCIA kort i den Maskine jeg har bøvlet med hjælper. Men brugeren er ikke interreseret i den løsning. Derfor kan jeg ikke bruge dette! Lån eventuelt et kort til test, inden du køber.