Avatar billede f2f4 Novice
07. april 2005 - 10:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Nemt dansk all round billede program?

Hej

Med diverse digitale kamera følger altid et eller flere programmer til organisering, visning, printning og (lidt) redigering (.. men de bliver 'gammeldags' med tiden!).

Findes der nogole gode, enkle, danske, gratis programmer til dette?

Kravene kan måske lyde store og 'underlige' - men hvis jeg nu fortæller at det skal installeres hos en der elsker at tage billeder og printe dem, men som måske ikke er så edb kyndig.

Tak for hjælp.
Avatar billede rew Nybegynder
07. april 2005 - 10:18 #1
Jeg ved godt du skriver danske programmer, men der er vist ikke så mange i denne kategori. Jeg kan anbefale Picasa2 fra www.picasa.com det er gratis, simpelt men ganske udemærket.
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2005 - 10:32 #2
PhotoFiltre - gratis og får på dansk

http://www.photofiltre.com/
Avatar billede falster Ekspert
07. april 2005 - 10:32 #3
... fås på dansk - se'fø'li.
Avatar billede hammerhead Nybegynder
07. april 2005 - 10:35 #4
www.irfanview.com

Fås også på dansk. Er gratis.
Avatar billede f2f4 Novice
07. april 2005 - 11:31 #5
Tak!
Jeg tror noget ale Picase er programmet jeg søger - bare dansk!! (det er ikke mig selv der skal bruge det).

Det er somom de andre nævnte programmer er mere avancerede editeringsværktøjer fremfor lidt organserings styring af billederne.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
07. april 2005 - 11:49 #6
Hvad så med Xnview, se her: http://www.xnview.com/
Den fåes på dansk, og er også gratis
Avatar billede f2f4 Novice
29. april 2005 - 11:01 #7
tak - også til jer andre!