Avatar billede haxxor_jay Nybegynder
07. april 2005 - 08:08 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

det ALLER bedste sikkerhed

hvad ville det aller bedste sikkerhed være til mit it system, til beskyttelse mod alt slags virus. pris har ingen betydning

på forhånd tak
Avatar billede kalp Novice
07. april 2005 - 08:19 #1
Denne firewall i hvertfald
http://www.bullguard.com/dk/2/
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
07. april 2005 - 08:26 #2
Ellers er der st kun at koble internettet fra, jeg tror ikke at man kan blive 100% sikker på, ikke at modtage virus.
Vi hade en prøve igår, 2 maskiner den ene uden ogen form fobeskyttelse, der gik12 minutter inden den var inficeret, den anden var besyttet med Norton Internet Serurity og den har pt afvist alt der er kommet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. april 2005 - 09:55 #3
Det bedste anti-spyware jeg har mødt er Webroots spysweeper

Det bedste antivirus: Her kommer der hurtigt en større diskussion. Jeg har ikke personligt erfaring med så mange, men efter hvad jeg læser, ville jeg anbefale Kaspersky eller Nod32.

Så er det også en rigtig god ide at installere Spywareblaster (Javacool)

Hvis du bruger IE-browseren, også IE-spyad.

Som Kalp nævner er det også vigtigt med en god firewall. En software-firewall kan med fordel suppleres med en hardware-ditto.

Det vil dog øge sikkerheden væsentligt at bruge en alternativ browser (Firefox, opera,...). Ligeledes ville det øge sikkerheden dramatisk at bruge en computer uden Microsoft Windows (fx Mac-Os, Linux,...). Jeg skal ikke gøre mig til dommer for om Microsoft's programmer pr. definition er mere usikre, men de er mest udbredte, og det er derfor disse programmer/styresystemer, virus-programmørerne retter skytset imod. Det skal siges at man sagtens kan have flere browsere inde på computeren samtidig. Så hvis man nødig vil undvære Windows og IE, kan man supplere med (fx) Firefox, sætte Firefox til at være standard, og når man så støder på en hjemmeside, der kun kan læses af IE, så åbner man denne browser.

Hvis du får alt dette lagt ind, og sørger for at holde det hele opdateret (og også kører Windows-update jævnligt), så vil jeg sige at du er meget godt beskyttet. Ingen maskine kan naturligvis sikres 100% imod den fejlkilde, der sidder på 30 cm afstand af skærmen, men med lidt sund fornuft i tillæg, så hjælper det på det :-)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. april 2005 - 11:12 #4
Jeg og mine kollegaer tester mange Virusscannere til daglig, og den bedste efter min mening er i øjeblikket Mcafee V.9 2005 Pro
Den har også indbygget Spam filter mv.
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:35 #5
.
Avatar billede ejvindh Ekspert
25. april 2005 - 10:23 #6
Tid til at lukke spørgsmålet ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
18. august 2005 - 13:02 #7
Du har glemt at lukke spørgsmålet.
Avatar billede ejvindh Ekspert
16. februar 2006 - 16:24 #8
Lukketid?