Avatar billede sarcar Praktikant
05. april 2005 - 22:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister internetforbindelse

Jeg har fået det problem at jeg mister min internetforbindelse ret ofte. Jeg har oplevet problemet før, for ca. et halvt år siden. Sidenhen har der ikke været noget problem, men nu er udfaldene begyndt igen. Hvad kan jeg gøre?

Jeg har en webspeedforbindelse. Bruger USB-stikket til at etablere forbindelsen. Bruger windows 98. Det eneste der hjælper for at få forbindelsen igen, er at genstarte computeren.
Avatar billede kalp Novice
05. april 2005 - 22:37 #1
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 22:39 #2
Jeg tror det er et eller andet med at egenskaberne for USB'en er sat til at slukke f.eks. når pauseskærm går på. Jeg havde selv problemet med en printer som kørte via USB. Du skal ind i enhedshåndtering og kigge i egenskaberne for de forskellige USB'er og fjerne det flueben hvor der tillades at slukke
Avatar billede sarcar Praktikant
05. april 2005 - 23:08 #3
Kalp: tak for den udførlige og gode beskrivelse. Jeg har dog renset computeren med hijackthis sidst jeg havde dette problem, og det hjalp ikke. Så jeg er ikke sikker på at det hjælper. Men jeg vil prøve det hvis ikke andet hjælper.

scramer: Desværre, For ellers var problemet måske løst, sker udfaldet ikke når pauseskærmen går på. Der faktisk ikke nogen systematik i det. Nogen gange sker det når jeg surfer, andre gange når jeg har forladt maskinen. Har kigget på egenskaberne for USB, men jeg kunne ikke indstille så meget her.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2005 - 23:27 #4
Det var forsøget værd :O) Min USB printer blev nemlig slukket af systemet, men systemet kunne ikke finde ud af at tænde igen, uden at jeg måtte genstarte pc'en
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. april 2005 - 11:01 #5
Prøv at downloade og installere websupporter.
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56005&_nfls=false

TDC's forklaring til programmet:
Websupporter er et program, som selv søger, finder og løser fejl på din internet-forbindelse - også når du ikke er online

Se om det måske kan finde ind til problemet og årsagen til det.
Avatar billede sarcar Praktikant
08. april 2005 - 23:28 #6
Tak for linket, tonnybrandt. Jeg har installeret websupporter, og er spændt at se hvad der sker hvis forbindelsen ryger, eller om den i det hele taget ryger. Jeg kan ikke gøre så meget med programmet, da brugergrænsefladen er helt blank når jeg åbner programmet. Men sådan er det måske. Læg et svar hvis du vil have point.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
09. april 2005 - 00:52 #7
Her kommer et svar og du vender selvfølgelig blot tilbage i dette spørgsmål hvis programmet ikke opfører sig som forventet ved et evt nedbrud.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 03:30 #8
Kan spørgsmålet lukkes ?
Avatar billede sarcar Praktikant
17. april 2005 - 11:04 #9
Beklager at jeg vender tilbage nu. Men det ser ikke ud til at programmet løste problemet. Forbindelsen forsvandt også når programmet var installeret. Ved ikke om installationen var rigtig, for når man åbnede programmet var der bare et stort vindue hvor man ikke kunne se andet. Har afinstalleret det igen da det sp ud til at sluge noget computerkraft. Hvordan skulle det fungere? Men da jeg flytter om et par uger vil jeg ikke gøre vanvittig mget mere ud af det. Det kan være det hjælper med en ny netforbindelse.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. april 2005 - 11:18 #10
Det skulle fungere sådan at programmet skulle kunne pinpointe, hvor problemet egentligt er mht den mistede netværksforbindelse, og fixe det.

Da jeg ikke selv har webspeed kan jeg ikke teste programmet ordentligt af.

Men hvis fejlen flytter med over til den nye netforbindelse, skal du blot vende tilbage i dette spørgsmål og så må vi se om vi kan fixe det.
Avatar billede sarcar Praktikant
18. april 2005 - 12:04 #11
Tak skal du have. Jeg vender tilbage hvis problemet fortsætter i min nye lejlighed.