Avatar billede thlund Nybegynder
05. april 2005 - 13:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Event handling på control oprettet runtime

Hej

Jeg er i den sitation at jeg opretter en række kontroller, antallet er givet udfra data andet steds fra. Jeg vil nu gerne kunne reagere på når der f.eks dobbeltklickes på kontrollen.

Altså
dim lst as listbox

lst.location = New Point(100,100)
lst.width = 100
lst.height = 100

me.controls.add(lst)

nu er den jo så nr xxx i rækken af controls (jeg har styr på xxx) men hvordan får jeg fortalt den hvilken routine der skal bruges ved dobbelt click ?

PS det er den samme routine

Ikke for at være et svin, men det haster altså...

På forhånd tak
Thomas
Avatar billede burningice Nybegynder
05. april 2005 - 17:23 #1
Dim lst As New ListBox()

lst.DoubleClick += New System.EventHandler(Me.lst_DoubleClick)
Avatar billede thlund Nybegynder
05. april 2005 - 19:09 #2
Me.lst_DoubleClick er altså min egen routine ??

Hvis det er så svar lige så du kan få betaling.

Tak for hastigheden.

Thomas
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2005 - 09:20 #3
lst_DoubleClick er en metode du har oprettet på forhånd, ja :)
Avatar billede thlund Nybegynder
06. april 2005 - 11:33 #4
Hallo - det virker ikke - Er det noget med deklareringen af lst_doubleclick

lst.DoubleClick += New System.EventHandler(me.List_DoubleClick)

....

Private sub List_DoubleClick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
end sub
Avatar billede thlund Nybegynder
06. april 2005 - 12:35 #5
Never mind

AddHandler lst.DoubleClick, AddressOf List_DoubleClick

er det korrekte.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. april 2005 - 13:37 #6
det må du sq undskylde... jeg er ikke så stiv i vb.net-syntaxen, så jeg brugte et c# -> vb.net converter-program som gav mig den kode jeg postede her.