Avatar billede skelboe Nybegynder
02. april 2005 - 01:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ORDER BY på flere forskellige celler

Jeg har lavet en statistik side til mit fodbold hold. På min stillings side skal den sortere efter Point. Jeg vil gerne have at hvis antallet af Point er ens, skal den sortere efter mål differencen... Håber der en der forstår mit spørgsmål, og som kan besvare det.

På forhånd Tak
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 01:55 #1
prøv noget lign dette:
SELECT tabel.point, tabel.navn FROM tabel ORDER BY tabel.point DESC , temp.navn;
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 01:57 #2
ja den sidste del skulle selvfølgelig også være tabel.navn så:
SELECT tabel.point, tabel.navn FROM tabel ORDER BY tabel.point DESC , tabel.navn;
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2005 - 02:00 #3
ja bare glem alt hvad jeg skrev..jeg var vist lidt for hurtig til at læse dit spørgsmål
Avatar billede busschou Praktikant
02. april 2005 - 08:14 #4
hvordan ser din tabel ud? hvilke felter indeholder den?
Avatar billede busschou Praktikant
02. april 2005 - 08:33 #5
Hvis den indeholder et felt med Point og et felt med Mål så burde følgende gøre det
SELECT * FROM tabel ORDER BY point DESC, mål DESC
Avatar billede skelboe Nybegynder
06. april 2005 - 00:09 #6
jeg sorter efter "point" men så ville jeg gerne have at hvis mere en en ID står lige i  "point", så skal den gå efter "difference"
Avatar billede busschou Praktikant
06. april 2005 - 08:19 #7
Jamen så må de jo være
SELECT * FROM tabel ORDER BY point DESC, difference DESC
Avatar billede skelboe Nybegynder
06. april 2005 - 12:56 #8
mange tak for svarene det har hjulpet
Avatar billede busschou Praktikant
06. april 2005 - 13:54 #9
Jamen så man hellere lægge et svar jo ;o)
Avatar billede busschou Praktikant
20. april 2005 - 13:00 #10
skelboe >> lukketid ? ;o)