Avatar billede ymez Nybegynder
01. april 2005 - 18:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ændre sit navn i Windows 98?

Hvordan ændre man sit navn i windows 98? Altså det navn som man har afgivet ved installation unden licence.

På forhånd tak.
Avatar billede busschou Praktikant
01. april 2005 - 18:59 #1
Name - Change Registered Owner

Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion.  In the right pane, double click RegisteredOwner and change the Value data.

Or you can use this automated script:

Change Registered Owner and Organization (Line 7)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede busschou Praktikant
01. april 2005 - 19:00 #2
taget fra http://www.kellys-korner-xp.com/xp_abc.htm under N
Måske det virker? :o)
Avatar billede busschou Praktikant
01. april 2005 - 19:01 #3
bortset fra at når det er 98 så hedder det nok anderledes end windows NT i registreringen
Avatar billede busschou Praktikant
01. april 2005 - 19:04 #4
vil tro den hedder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
Avatar billede trold1 Nybegynder
01. april 2005 - 19:05 #5
Åben registreringsdatabasen start kør skriv regedit når den er åben så find denne nøgle i venstre side.  HKEY-LOCAL MACHINE/SOFTWARE/mICROSOFT/WINDOWS/CURRENT VERSION

I højre side finder du så nøglen RegisteredOwner den højreklikker du på og vælger rediger.

Du kan også vælge ar søge efter RegisteredOwner ved i venstre side at markere Denne Computer så vælger du Rediger Søg og skriver RegisteredOwner så finder den stedet til dig.

God fornøjelse
Avatar billede ymez Nybegynder
01. april 2005 - 19:10 #6
Ja, det virker. Mange tak for det :-)

Lav venligst et svar, så jeg kan give points.
Avatar billede busschou Praktikant
01. april 2005 - 19:19 #7
svar :o)