Avatar billede soylant Nybegynder
31. marts 2005 - 22:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

web kryptering

Hey allesammen...
Jeg har sat en D-link router op hos en ven, han har en stationær pc der er koblet til med et alm. netkabel, og en bærbar med trådløs netværk, den staionærer kører som den skal og er hurtig på nettet, men den bærbar er UTROLIG langsom på internettet og så er mit spørgsmål om det kan værer fordi jeg har lavet en 128bit kryptering? (den kører XP pro).
HAr selv en D-link router som kører trådløst med min bærbar men der har jeg sat kryåteringen til 64bit..kan det ha så meget at sige på hastigheden??
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2005 - 23:05 #1
DEt har noget at sige, men det burde ikke gøre nogen forskel på hans internet hastighed, hvis den ikke er over 2 - 10 mbit.

Men er det når han flytter filer eller?
Avatar billede soylant Nybegynder
31. marts 2005 - 23:07 #2
det er en 1mbit. han har...skulle det ha noget at sige der?
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2005 - 23:09 #3
nej det skulle det ikke..

Kan han ikke udnytte hele sin hastighed? når jeg bruger al sikkerhed jeg kan så kommer jg ikke under en hastighed som svare til 4 mbit. så det burde ikke give problemer
Avatar billede soylant Nybegynder
31. marts 2005 - 23:13 #4
hmm det er underligt, for det tar en evighed bare loade en almindelig hjemmeside...kan der værer noget med antenne opsætningen? det burde der jo ikke værer noget med for den skriver der er fuldt signal på og computeren har aldrig været på nettet før, så det kan heller ikke værer noget spyware eller ligende...nogen ideer??
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2005 - 23:17 #5
ja der kan måske være spyware eller måske noget opsætning i har fået sat forkert. men det er ikke sikkert.

Men har i prøvet at teste om den kan bruge hele forbindelsen? for når jeg køre trådløst så plejer jeg at sige at på hjemmesider er der ca. 1 sekundt forsinkelse på.
Avatar billede soylant Nybegynder
31. marts 2005 - 23:20 #6
nu sidder jeg ikke lige ved den nu...men kan huske jeg så under netværk i taskmanager og der stod at den ikke rigtig brugte noget af forbindelsen, hvordan/hvor kan det ændres hvis det kan det
Avatar billede kenp Novice
31. marts 2005 - 23:24 #7
Du kan ikke rigtig regne med taskmanager, men på en 1 mbit skal du kunne hente med ca. 120 kb/s så find en stor fil også se om det passer nogenlunde (+/- 10 %) hvis nej så er der et eller andet galt.
Avatar billede soylant Nybegynder
31. marts 2005 - 23:28 #8
okay tjekker op på det imorgen når kommer skal se den igen, og så vender jeg tilbage
Avatar billede soylant Nybegynder
17. september 2005 - 11:24 #9
lukke spørgsmål, det var fejl i netkortet har fået et nyt og nu snurrer det bare