Avatar billede kiwi Nybegynder
31. marts 2005 - 19:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgangskodens levetid?

Hej eksperter,

På min egen Win2000 maskine kan jeg ændre politikken for en adgangskodes levetid nede i den mappe, der hedder "administration" i kontrolpanelet. Men denne mappe findes tilsyneladende ikke i Windows XP. Er der nogen der kan svare på, hvor man så ændrer en adgangskodes levetid i XP? Og hvad man evt. skal sætte den til for at den aldrig udløber?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 19:49 #1
Højreklik denne computer - administrer - lokale brugere og grupper - egenskaber for brugeren.

Sjovt nok er det samme sted i win2K
Avatar billede kiwi Nybegynder
31. marts 2005 - 20:03 #2
Men ændrer man så ikke kun adgangskodens levetid for én bruger og ikke selve den lokale politik?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2005 - 20:20 #3
ahhh... det er politikken - sorry - 2 sek.
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2005 - 22:03 #4
Tror John er blevet forhindret/forstyrret.
Du kan ikke dette på en XP Home maskine.

På XP Pro (svarer til W2K) som kan køre i Domaine
Start, kontrolpanel,Administration, klik på Lokal Sikkerhedspolitik, klik på + udfor Kontopolitikker, klik på Adgangskodepolitik
I Højre side kan du sætte udløbsdato. længde på kodeord osv.
Avatar billede kiwi Nybegynder
01. april 2005 - 21:32 #5
Haverslev> Tak for dit svar. Venligst kom med et "svar" så du kan få point.
Avatar billede haverslev Novice
01. april 2005 - 21:35 #6
;o)