Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
29. marts 2005 - 20:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Log - Somebody is scanning your computer!?

Hej!

Jeg sad på nettet, da der pluseligt poppede en meddelse op.

Somebody is scanning your computer.
Your computer's UDP ports:
1673, 1678, 1689,  and 1701 have been scanned from 64.4.12.200..

! Hvad skal det betyde?-og hvordan skal jeg forholde mig til dette? Valgte i første om gang at stoppe adgangen til nettet og blokke alt trafik med Sygate. Men hvad nu...?

Håber der er nogle som kan komme med et godt foreslag. Er lidt usikker ved at gå på nettet pt.
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2005 - 20:12 #1
Jeg tror nu ikke du skal være urolig. Den IP adresse tilhører echo-v1.msgr.hotmail.com
Det kunne godt tyde på at det var MSN eller Hotmail-relateret.

Jeg kan godt nok ikke finde noget på Google om fortilfælde..
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
29. marts 2005 - 20:17 #2
OK, kan sagens passe. Sad pt. og skrev med en kammerat via MSN. Har dog ikke før prøvet at "modtage" sådan en besked.

Hvordan undersøgte du det? Mere så jeg selv evt. kunne forsøge en anden god gang:-)
Smid samtidig lige et svar. Så regner jeg med alarmen kan afblæsse. Blev bare urolig omkring bank oplysning osv.

Tak for hjælpe;-)
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 20:20 #3
Hvis du har noget peer 2 peer kørende kan det bla. udløse sådan en meddelelse når nogen scanner din shared folder
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
29. marts 2005 - 20:23 #4
Kan du ikke uddybe hvad du mener med peer 2 peer?
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 20:24 #5
Jeg mener kazaa, edonkey osv
Avatar billede kalp Novice
29. marts 2005 - 20:25 #6
altså fildelingsprogrammer:)
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
29. marts 2005 - 20:26 #7
Ok, sådanne har jeg dog ikke installeret.
Avatar billede Slater Ekspert
29. marts 2005 - 23:51 #8
mobilegamer -> Der findes masser af muligheder for at slå IP adresser op.
Den nemmeste er nok at gå ind på http://www.myip.dk og skrive IP nummeret i nummer 2 kasse fra oven, og trykke enter. Så får du adressen.

Forresten - du bruger Sygate Firewall? Der kan du gøre det endnu nemmere (og bedre), ved at gå ind i din Traffic Log, finde IP-adressen i listen, højreklikke på den og trykke "Backtrace".
Derfra kan du trykke "Whois", og så får du al tilgængelig information om ejeren af den pågældende adresse.

Det er selvfølgelig aldrig sikkert, da man kan fake den slags, men for det meste giver crackere sig ikke tid til at camouflere sig, når de kun går efter hjemme-computere.
Avatar billede mobilegamer.dk Nybegynder
30. marts 2005 - 08:53 #9
Tak for den fine hjælp:-)