Avatar billede kastum1 Nybegynder
28. marts 2005 - 16:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvordan kan man ændre ydelsen af sine ram?

Hej Eksperter.

Nu har jeg siddet i et stykke tid og undret mig over at ved idle i Windows. Der har mine ram kørt med 353/512 load.

Det syntes jeg ser lidt mystisk ud. Hvis maskinen bruger så mange af sine ram ved idle. Så er der ikke noget den kan tage af når den skal loade noget?

Så mit spørgsmål til jer:

Kan man ændre på den måde maskinen bruger rammene?
Altså, Sætte forbruget ned ved Idle Mode?

Håber i vil hjælpe mig...

MHV Kastum
Avatar billede netraider Nybegynder
28. marts 2005 - 16:19 #1
Det er i sig selv ikke dårligt at maskinen bruger meget RAM, langt fra faktisk. Langt hellere have datane i RAM'en end på harddisken, hvor de ligger en i såkaldt swapfil. (Windows kalder som std. denne fil pagefile.sys)

Der findes programmer til at "frigive" RAM, men de ændrer som regel ikke noget. Computeren bliver i hvert fald ikke hurtigere :)

Den eneste måde at sætte RAMforbruget ned, er at så på hvor mange programmer du har kørende i baggrunden. (Msn som ligger med ikon nede ved siden af uret, tager fx. også masser af RAM selvom du ikke aktivt bruger det)
Avatar billede kastum1 Nybegynder
28. marts 2005 - 20:33 #2
Så du mener at den eneste måde jeg kan få det her til at køre ordenligt på.. Det er ved at købe en bunke ram mere ? :D