Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 11:27 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

"siden kan ikke vises" i internet explorer - msn virker

Jeg kan ikke åbne noget som helst hjemmesider med IE, men jeg kan godt bruge msn. Jeg har CyberCity ADSL, og de siger at alt er som det skal være. Jeg kan heller ikke modtage email, som også er hos cybercity.
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. marts 2005 - 11:27 #1
kan du pinge cybercity?
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. marts 2005 - 11:28 #2
tjek evt dine forbindelses indstillinger i internet explorer, tjek at du ikke forsøger at connecte gennem en proxy eller ligende
Avatar billede moejensen Nybegynder
24. marts 2005 - 11:30 #3
du tjekker det under Tools -> Internet options -> Connections ->

her vælges never dial a connection

samt under LAN settings skal der ikke være hal i nogen af felterne.
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 11:34 #4
Download http://www.fbeej.dk/Programmer/iereg.zip
Udpak den og kør den udpakkede fil. genstart og se om det virker

ELLERS

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://downloadportal.dk/showdownload.asp?rid=3967&sp=Hijackthis%201.91
eller
http://arlet.dk/index.html?/hjt.htm

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 11:57 #5
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
C:\WINDOWS\system32\PL15Co2K.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OUTLOOK.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\ASJ\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\8923S5EN\HijackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} -
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN
Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN
Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN
Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HI-SPEED USB DEVICE Coinstaller] PL15Co2K.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKLM\..\RunServices: [windows] hkey.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} -
C:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E}
- C:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}
- C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH
- C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany
- C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE

Slet | Svar | Svar til alle | Videresend | Omadresser | Til den sorte liste | Kilde | Gem som | Udskriv  Tilbage til spam
Flyt | Kopier  Denne meddelelse til ---- Ny folder ---- INBOX drafts Sent
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 12:01 #6
ser lige om der skulle være noget
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 12:04 #7
Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fixchecked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\RunServices: [windows] hkey.exe
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?

Find og slet denne fil "hkey.exe"

Mappen (afinstaller i tilføj og fjern programmer hvis den er der (under kontrolpanelet) og ellers slet mappen. evt begge dele hvis muligt:)

C:\Programmer\Fælles filer\GMT\

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Genstart normalt og kopir en ny log herind så jeg kan se om vi fik det hele med eller om noget er blevet overset:)
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 14:01 #8
det hjalp ikke, men her er den nye logfil:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
C:\WINDOWS\system32\PL15Co2K.exe
C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Apoint2K\Apntex.exe
C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Documents and Settings\ASJ\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.dr.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://global.acer.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} -
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN
Apps\ST\01.02.3000.1002\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN
Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN
Apps\MSN Toolbar\01.02.4000.1001\da\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch
O4 - HKLM\..\Run: [Apoint] C:\Programmer\Apoint2K\Apoint.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtaET2S.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HI-SPEED USB DEVICE Coinstaller] PL15Co2K.exe
O4 - HKLM\..\Run: [msnappau] "C:\Programmer\MSN Apps\Updater\01.02.3000.1001\da\msnappau.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] C:\Programmer\AVPersonal\AVGNT.EXE /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://C:\WINDOWS\Downloaded
Program Files\googlenav.dll/cmsimilar.html
O9 - Extra button: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E} -
C:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: MultiPoker - {641F4F4E-6C91-4159-869E-9F5CE6F0F64E}
- C:\Programmer\MultiPoker\MultiPoker.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683}
- C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} (Google Activate) - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH
- C:\Programmer\AVPersonal\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany
- C:\Programmer\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE

Jeg kan godt komme på nogle hjemmesider åbenbart, men de fleste gange går det ikke
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:03 #9
prøvede du iereg.zip ?
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 14:04 #10
nej, jeg kunne ikke komme ind på den
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:07 #11
prøv at højreklikke på den istedet og sig gem som
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 14:20 #12
den går igang med at overføre, men så afbryder den og skriver at internet explorer ikke kan åbne den
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:22 #13
hvilken fejl får du i oultook? kan være den kan hjælpe os på vej.
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 14:29 #14
Outlook virker igen !!, jeg har lige modtaget en mail fra i tirsdags
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:42 #15
Det er da fremgang så hehe

Sæt din xp cdrom i drevet.

Tryk start->kør og skriv følgende.. præcis som det står!

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 c:\windows\inf\ie.inf
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 14:55 #16
jeg ved ikke hvor den ligger
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 14:59 #17
hmm.. okay siden hvornår er problemet opstået? er det kommet pludseligt? eller?
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 15:14 #18
jeg lagde mærke til det onsdag sidste uge. lige pludselige var problemet der bare
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 15:40 #19
det lykkedes at få fat i iereg.zip via mail. Men det hjalp heller ikke at køre den
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 15:42 #20
Vi tager lige en sidste log

Hent dllcompare
http://download.broadbandmedic.com/DllCompare.exe
eller
http://www.fbeej.dk/Programmer/DllCompare.exe

Kør programmet og klik på Run Locate.com og vent et kort øjeblik (der kommer en meddelelse med blå skrift: "Completed the scan - click compare to continue").

Klik nu på Compare og vent lidt - denne gang tager det nok et par minutter

Når den er færdig med at lede ("completed" med blå skrift), kan du klikke på "Make a Log of what was Found". Nu spørger programmet om du vil se log'en - svar ja og kopier log'en herind
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 18:07 #21
*    DLLCompare Log version(1.0.0.125)
Files Found that Windows does not See or cannot Access
*Not everything listed here means you are infected!
________________________________________________

O^E says: "There were no files found  "
________________________________________________

1.202 items found:  1.202 files, 0 directories.
Total of file sizes:  247.220.387 bytes    235,77 M

Administrato
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 18:11 #22
manglede lige det sidste:

Administrator Account =  True

--------------------End log---------------------
Avatar billede kalp Novice
24. marts 2005 - 18:13 #23
Jeg tror du skal prøve at finde din xp cd frem:)
Avatar billede pdam Nybegynder
24. marts 2005 - 18:15 #24
ok - the search continues.
Avatar billede kalp Novice
08. april 2005 - 14:06 #25
pdam?
Avatar billede kalp Novice
17. april 2005 - 02:44 #26
:/
Avatar billede pdam Nybegynder
10. maj 2005 - 17:48 #27
tusind gange undskyld at jeg ikke har reageret før, men jeg har prøvet en million forskellige ting, for til sidst at blive ringet op af cybercity og få at vide at detvar dem der havde lavet en fejl. Til kalp: skriv et svar, så får du pointene for ulejligheden
Avatar billede kalp Novice
10. maj 2005 - 19:21 #28
Du får et svar her:)