Avatar billede graspman Nybegynder
23. marts 2005 - 21:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

valg af parser m.m.

Hej alle.

Her er cenariet:

Jeg er ny til XML men har fået til opgave at konverterer noget data mellem 2 databaser. Den ene er en SQL DB (DB1) og den anden DB2 ved jeg ikke hvad er endnu. Jeg ved på forhånd at det skal gøres med XML. Jeg er i fuld gang med at lære XML men kunne godt bruge noget hjælp til valg af værktøj.
Ideén er at jeg skal have analyseret den nuværende DB2 og beskrevet indholdet med XML og transformeret dataen over i DB2.
ER der nogen der har lidt vejledning og erfaring ville jeg med glæde tage imod nogle råd og vejledning.

På forhånd tak

Grasp
I Jeg har fra
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2005 - 21:27 #1
Hvilket programmerings sprog skal du bruge / hvilke programmerings sprog kunne
du bruge ?
Avatar billede graspman Nybegynder
27. marts 2005 - 13:20 #2
Det er ikke planlagt endnu. Men det bliver nok c# eller visual basic.
Det jeg leder efter er generelt værktøj som både kan arbejde med XML og databaser. F.eks noget der kan genererer XML filer udfra en relationsdatabase.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2005 - 13:27 #3
C# og .NET er et udmærket valg til det
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2005 - 17:25 #4
OK ?