Avatar billede osborne Nybegynder
21. marts 2005 - 23:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flere punkter på en line

Hej folks,
Her er newbie spørgsmål (ikke at jeg er helt newbie), men har blot ikke været ude for at skulle bruge lige det her før, sidder og er træt og tænkte at nogen måske kunne hjælpe mig.

Har brug for at få max til at sætte nogle flere punkter ind i en line, pr. default er der kun et par "styrepunkter", men jeg vil gerne have den til f.eks. istedet for blot start og endepunkt at have 100 vertexter jævnt fordelt over linien

Nogen ideer?
Avatar billede osborne Nybegynder
21. marts 2005 - 23:55 #1
PS. Jeg ved godt at man kan refine manuelt, men vil gerne blot have en måde at skrue op/ned på hvor mange vertexer jeg har i min line eller editable spline.
Avatar billede frichke Nybegynder
23. marts 2005 - 15:06 #2
Hej Osborne

Et eller andet sted ovre i Modify-menuen, er der en knap der hedder "Divide". Og ved siden af den er der et felt, hvori du kan indtaste, hvor mange dele dit liniestykke skal "divides" i.

Linien skal være aktiv og ikke vertex'erne.

Sidder ikke lige med Max foran mig, så jeg kan ikke huske præcis hvor knappen sidder, men det er den funktion jeg bruger.

Læs evt. om det i Hjælp (søg efter "Divide")

Mvh
Claus
Avatar billede osborne Nybegynder
24. marts 2005 - 12:21 #3
Yihaaa .. yes (det er dog ikke linien men segmentet der skal være aktivt). Alle tiders det er lige det jeg var på udkik efter. Tak for hjælpen Claus!