Avatar billede maxpluto Nybegynder
21. marts 2005 - 16:40 Der er 4 kommentarer

uvw koordinat-script i MAXScript

Hejsa,
jeg har prøvet at finde en løsning på et bette problem jeg har på diverse fora, men har indtil videre ikke fået nogen respons, så jeg tænkte måske at der var nogen hoveder herinde der var kloge nok til at kunne hjælpe mig lidt i min søgen efter svaret...

Her kommer spørgsmålet:

---------------------------------

Hi there,

I'm taking a course on the use of 3D graphics in a live TV studio at Aarhus University (Denmark) - using bluescreen techniques and Viz|Artist to combine live action with animatable 3D environments from MAX.

Figuring that as MAX and Viz|Artist are among the most comonly used packages in TV studios here in scandinavia, I asumed that this would be a piece of cake.

Unfortunatelly there is no easy way to combine MAX scenes with the realtime studio environment, but there is a workaround that alows MAX scenes to be exported as VRML97 and then imported into Viz|Artist. The problem is that the VRML97 format does not work well with the automatic uvw's generated in MAX, so I have to save uvw's, delete modifier, create unwrap-uvw modifier and load the saved uvw's for every single object...

I was wondering if someone could help me with a script that does the following (after I have texturebaked a LOT of obejcts from a selection list):

1 select an object from the list
2 save the new uvw coordinates that get automatically generated during the baking process to a .uvw file with the object's name to the scene's folder
3 delete the automatic uvw modifier
4 assign a new unwrap uvw modifier
5 load the aforementioned .uvw file into the unwrap uvw modifier
6 move on to the next object...

This would save heaps of time, as the scenes often contain hundreds of objects and the task is extremely tedius.

Have a nice day
-M

-------------------------------

Jeg håber der er nogen derude der har et bud  :)

Ha' en rigtig god dag
Avatar billede osborne Nybegynder
27. juni 2005 - 20:55 #1
Du har sikkert fundet en løsning (da det er 100 år siden du har postet dette). Jeg ville i første omgang spørge på CG Talk (under 3ds Max og undersektioner om MaxScript), der sidder nogle rigtig cool folk som sikkert vil kunne give dig råd med på vejen ..
Avatar billede osborne Nybegynder
27. juni 2005 - 20:56 #2
Avatar billede osborne Nybegynder
09. oktober 2005 - 01:39 #3
Kom du nogensinde videre med dette projekt?
Avatar billede osborne Nybegynder
11. marts 2006 - 01:41 #4
..
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester