Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 01:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstart af Debian KDE - fejl i installation

Jeg har fået lidt hjælp fra en ven til at opsætte Debian for mig. Jeg ønskede at bruge KDE som grafisk brugergrænseflade. Problemmet er at KDE aldrig starter op.

Jeg er faktisk lidt i tvivl om hvad der er galt men slå mig hårdt om ikke det har noget at gøre med at den skriver "Failed to bring up eth0".

I det hele taget har jeg en maskine med en tilsyneladende fuld installation (men formentlig med en dårlig konfiguration). Det er jo skønt - nu har den stået dér på gulver i et halvt år og grint af mig, så jeg må jo nøjes med XP... eller må jeg ... Hjæææælp...
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 01:27 #1
...den skriver så iøvrigt efterfølgende eth1: NIC is up 100 Mbps Full Duplex, så den er vel på nettet...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. marts 2005 - 07:24 #2
Tja, lige umiddelbart er det ikke noget krav at man er på nettet, for at få KDE til at køre. Så jeg kan ikke se hvad det skulle have med din netforbindelse at gøre eth0/eth1. Står den med en login promt, eller dør den bare?
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 08:22 #3
Efter login via. prompt læser den ikke KDE ind, men stopper blot med en ny prompt. Den dør ikke.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 09:27 #4
Og du har prøvet at skrive
startx -> klik Enter ????
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 09:54 #5
Ja... "No screens found" var en af fejlene der kom. herudover også noget med fatal I0 Error 104 (connection reset by peer) on X server ":0.0" after 0 requests (0 known prosessed) with 0 event remaining.
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2005 - 20:40 #6
Findes der et sted/link/website med en kommandooversigt, som jeg kan bruge til at identificere/eksperimentere ud fra ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. marts 2005 - 05:49 #7
Avatar billede lassebm Nybegynder
24. marts 2005 - 21:40 #8
prøv at post din XF86Config-4 fil den ligger i /etc/X11/

Tror det er en fejl opsætning af skærmen. En anden mulighed kan være at den ikke kan finde nogen mus.
Avatar billede dallerweb.dk Nybegynder
12. april 2005 - 22:30 #9
Du bliver nødt til at genkonfigurere din xserver:

Skriv i prompten som root

dpkg-reconfigure xserver-xfree86

Er du i tvivl om nogle valg, så post det her (samt hvilken hardware du har i forbindelse med din skærm... Skærmkort mm...)