Avatar billede kreativmedie Nybegynder
20. marts 2005 - 18:49 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Eksportere fra 3dsmax til Illustrator

Hej,

Er det muligt at eksportere simple objekter fra 3dsmax og hente dem ind i Illustrator som vectorgrafik?

Altså hvis jeg f.eks. har en almindelig box i 3dsmax, så få den over i Illustrator så dens outline ligger som vectorbaseret grafik fra den vinkel jeg har renderet/gemt fra i 3dsmax?
Avatar billede osborne Nybegynder
21. marts 2005 - 23:09 #1
Det kan du gøre fra Max 7 (ved ikke med andre versioner, men findes sandsynligvis addins til det).

Hvis du har en almindelig box, så er du nødt til at lave den om til et shape objekt, f.eks. hvis det er en editable poly box (eller du har edit poly modifier på), så kan du selecte alle edges og så trykke create shape from selection, og så bagefter lige selecte alle punkter og gøre dem til corner .. kan sikkert gøres lettere men det er blot min måde. Derefter kan du blot exporte din box. Her hvad Max 7 hjælpen siger:

Exporting to Adobe Illustrator
File menu > Export > Select File To Export dialog > Save As Type > Adobe Illustrator (*.AI)

You can export shapes that can be converted to Bezier splines. The software exports these shapes in 2D only. It uses only the X and Y coordinates of the shape's local coordinate system, discarding the Z coordinates.

Procedure
To export a file to Adobe Illustrator:
Select one or more shape objects.
Choose File menu > Export.
Select Adobe Illustrator (*.AI) as the file format.
Enter a file name, and click Save.
Avatar billede osborne Nybegynder
21. marts 2005 - 23:11 #2
.. ah, ser lige at du vil have den some vectorbaseret, og bemærker at med den beskrevne metode er det en ren 2d export. Og jo ikke lige det du er ude efter. Sorry.
Avatar billede osborne Nybegynder
21. marts 2005 - 23:15 #3
En mulighed er at anvende Swift 3D Max plug-in:

"Swift 3D MAX v3 is a powerful rendering plug-in for 3ds max™, which enables users to render and export 3D scenes and animations into web-optimized vector or raster Macromedia Flash animations. Other vector export formats supported in Swift 3D MAX are Adobe Illustrator, EPS, SVG, and PNT for U.S. Animation. Swift 3D MAX provides the broadest spectrum of vector output styles, along with textured raster-based Flash export and the tightest possible integration with Macromedia Flash."

Er ikke gratis, men jeg har set den til omkring 300$ på nettet.
Avatar billede kreativmedie Nybegynder
30. marts 2005 - 19:40 #4
ok, takker, det lyder som om 3D Swift er den bedste løsning - beklager svartiden