Avatar billede henrik4223 Nybegynder
18. marts 2005 - 10:01 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

FTP server og Windows XP Firewall

Jeg har oprettet en FTP server med Quick'n Easy FTP Server 2.6.1.

MEN, ftp serveren virker kun når jeg har slået min XP firewall fra. Hvis den er slået til kan jeg godt surfe ind på FTP sitet og skrive navn og kode, men så når jeg ikke længere. Uden XPs firewall er der ingen problemer.

JEg har åbnet FTP porte 21 (både TCP og UDP) i windows firewall, addet programmet under exemptions i firewallen, samt aktiveret FTP under services. Men det virker stadig ikke... hvad søren kan jeg gøre for at få XPs firewall til at lade mig køre min ftp server?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
18. marts 2005 - 10:19 #1
Prøv at åben for port 20 også, det burde være nok at sætte det på TCP...
Hvis ikke det hjælper så ved jeg ikke hvad det er...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
18. marts 2005 - 10:24 #2
Hmmm, det hjalp ikke... og det virker også underligt, for jeg har kun forwardet port 21 i routeren, og ftpen firker jo fint når jeg har lukket XP's firewall...
Avatar billede kenp Novice
18. marts 2005 - 10:25 #3
hvis du køre passivftp så skal du også huske den passive port-range at åbne for den.
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
18. marts 2005 - 10:47 #4
Hvad er passivftp? og hvilken port range er det?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. marts 2005 - 10:52 #5
Hvis du kun tester fra en anden maskine inden for det samme netværk, har port-forwarding i routeren ikke noget at sige.

Så vidt jeg husker er Passiv FTP hvor man kun bruger port 21 til at få den første kontakt, derefter bliver server og klient enige om en port (eller rettere jeg mener serveren dikterer) der skal kommunikeres igennem istedet for den "almindelige".
Avatar billede langbein Nybegynder
18. marts 2005 - 11:44 #6
Nettverks symbol -> Høyreklikk -> Advanced -> "Protect my computer .." -> Settings -> Services -> FTP Server
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
18. marts 2005 - 12:01 #7
Okay, det var det der Passiv FTP der var galt...tusind tak for hjælpen...
Avatar billede henrik4223 Nybegynder
18. marts 2005 - 12:02 #8
wizaxib: kan du ikke lige sende et svar, så jeg kan dele pointsne?
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
18. marts 2005 - 12:23 #9
det er ok :-) jeg springer over