Avatar billede robotten Praktikant
15. marts 2005 - 11:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Resursekrævende objekter på en "lille" maskine

Hej

Er ved at undersøge mulighederne for optimering af en arbejdsstation.
Problemet er, at den pt. har fået til opgave at håndtere et objekt på mange millioner polygoner. Det kan den som sådan også godt, og taskmanager melder om 1 gb. fri ram ud af 2 gb. i alt. Når så der skal til at arbejdes med objektet, bryder programmet ned, med en melding om mangel på hukommelse.

Miljøet er XP på en 3 ghz pc, og sidefilen er sat til systemadministreret.

Jeg vil nu gerne vide, om ikke der er nogen 3D folk, der har været i amme situation, og om der er noget at gøre ved det, evt. et tredieparts ramstyringsprogram, da den ikke ser ud til at anvende al ram'en
Avatar billede robotten Praktikant
23. marts 2005 - 15:29 #1
Kan nok ikke lade sig gøre...
Avatar billede tuekappel Nybegynder
13. juni 2005 - 11:47 #2
jeg har oplevet det samme, samme fejlmeddelelse. Men der viste det sig at være grafikkortets hukommelse, der var for lille. jeg løste det ved at åbne en tom fil, og sætte max texturstørrelse ned. i dit tilfælde ville jeg nok tage objektet ind i mindre dele, hvis det er muligt.

Eller investere i et quadroFX, hvis du har råd...:-)
Avatar billede robotten Praktikant
23. juni 2005 - 20:03 #3
Har taget rådet til mig. Tak for det.
Avatar billede x-pander Nybegynder
12. juli 2005 - 01:54 #4
Det er lidt sent at komme med bud, men hvis du ser dette en dag, så var måske noget at stile efter.

Når du starter på en model, så indel den istedet for i flere Groups eller bare flere objekter, så du kan "hide" dem efterhånden som hver model-del bliver færdig.