Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
15. marts 2005 - 09:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken skrifttype skal jeg vælge?

hej eksperter!

jeg vil ud og lave mig et nyt logo og skal dertil have valgt mig en skrifttype...

jeg har lavet nederstående link så i kan se en række jeg selv har i søgelyset:
www.local.alnet.dk/alvision.jpg

hvilken vil i vælge?! kom med begrundelse hvorfor og gerne lidt information omkring hvad man skal vælge til hvad...

logoet skal anvendes til et webbureau og skal derfor vise professionalitet, være stilet samtidig med at det stadig er noget man ligger mærke til da den også skal anvendes i annoncering!

håber på i kan give mig lidt hjælp :)
Avatar billede milandt Nybegynder
15. marts 2005 - 09:46 #1
Start med at vælge dem fra der kunne ligne noget der er pillet ud af WordArt i MS Word. Det skal være en type man rent faktisk kan læse. Jeg ville nok vælge #3, 5, 7 eller den sidste - hvis jeg skulle holde mig inde for ovenstående.

Hvordan skal selve logoet se ud? Det er mindst lige så vigtigt som typen. Kommer an på hvad du vil signalere, og hvad "alvision" beskæftiger sig med.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
15. marts 2005 - 09:51 #2
da jeg ikke er den store grafiker ved jeg det ikke endnu, men det bliver ikke det helt store - teksten "alvision" der bliver blikfanget!

alvision kommer til at beskæftige sig med "udlejning" af forskellige websystemet som shop, statistik, nyhedsbrev m.v.
Avatar billede macmops Nybegynder
26. marts 2005 - 13:44 #3
Jeg kan kun se der står det der Alvision er det meningen plus den røde firkant? Men jeg synes du skulle slå et smut ind forbi www.dafont.com og vælge en type du kan li til dit logo. Husk så lige når du tegner dit logo at det skal være vektor grafik og ikke Jpg eller gif. Det laver du det om til når du skal ligge det ud på nettet.
Jeg synes logoet er ok kan lide det med den røde kasse, det er enkelt og stilrent.;-) fortsæt i den dur.
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. marts 2005 - 18:08 #4
hehe nej det var ikke det billede der var der da jeg oprettede spørgsmålet :D blot lige et forsøg jeg lavede med kassen!

smider i nogen svar?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
26. april 2005 - 17:40 #5
lukker