Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. marts 2001 - 11:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Attribut hjælp AutoCAD 2000

Hejsa hvordan kan man ændre tekst højten i en attribut uden at skal ind i attribut tegningen ???

Håber i kan hjælp det haster lidt
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 12:07 #1
Skal du have den samme nye teksthøjde i ALLE attributterne, eller skal du både kunne vælge en individuel teksthøjde og kun på NOGLE attributter?
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. marts 2001 - 12:08 #2
kun på nogle attributter
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 12:18 #3
Og hvad med højden - skal den også kunne variere?
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. marts 2001 - 12:20 #4
ja meget gerne

i det her til fælde er det en attribut på 2.5 høj men den skal kun være 2.0 høj
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 12:35 #5
Følgende skulle kunne klare problemet.
Skriv -attedit i kommandolinien (HUSK minusset)
Svar <enter> på det hele indtil du bliver spurgt om, hvad du vil ændre. Skriv h for Height. Derefter bliver du bedt om at vælge hvilke attributter der skal ændres. Prik på dem der skal ændres. Slut af med <enter>. Det skulle vist være det hele :-)

Her er et eksempel:

Command: -attedit
Edit attributes one at a time? [Yes/No] <Y>:
Enter block name specification <*>:
Enter attribute tag specification <*>:
Enter attribute value specification <*>:
Select Attributes: 1 found
Select Attributes:
1 attributes selected.
Enter an option [Value/Position/Height/Angle/Style/Layer/Color/Next] <N>: h
Specify new height <2.5000>: 2
Enter an option [Value/Position/Height/Angle/Style/Layer/Color/Next] <N>:
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 12:41 #6
Hovsa - jeg ser lige at du FØRST skal vælge attributterne og så BAGEFTER vælge, hvad der skal ændres på dem 8^D
Avatar billede fox2001bs Nybegynder
27. marts 2001 - 13:02 #7
ja det virker bare 100% du får 50point for det er for fedt laver et spørgsmål med de 20point
Avatar billede sorensfar Nybegynder
27. marts 2001 - 13:13 #8
Tak, tak - tusind tak :-)