Avatar billede npnet Nybegynder
13. marts 2005 - 23:01 Der er 3 kommentarer

flere bruger på phpmyadmin

Hej,

Jeg har længe forsøgt at installere mysql og phpadmin på min lille hygge server her hjemme, og uden den store held i posen.

Jeg kan få mysqld-nt til at køre og det samme for phpmyadmin - jeg kan også oprette bruger osv. men jeg kan ikke logge ind som en anden bruger.

den melder følgende:
#1045 - Access denied for user: 'michelle@localhost' (Using password: YES)

Jeg er bange for der meget rod i min opsætning og vil høre om her er en venlig sjæl der kunne hjælpe mig med at få skidtet til at virker.

send mig en mail på niels.poulsen@npnet.dk og jeg kan sende koderne og evt. et login til et remote program. Point givelse ved jeg ikke hvordan kunne forgå, men al hjælp er er venligt modtaget.

Vh.

Niels
Avatar billede bromer Nybegynder
13. marts 2005 - 23:03 #1
Er problemet ikke at du ikke har grantet korrekt?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
13. marts 2005 - 23:06 #2
Problemet kan skyldes at du skal skrive passwordet for brugeren i det bagudkompatible MySQL 4.0 format, i stede for MySQL 4.1 format.

Det er i hvert fald det jeg selv har erfaret, da jeg selv sidder og forsøger at løse det problem :-)

Men hvis du bruger MySQL 3.2~ så virker det mærkeligt at du ikke kan logge ind med den nye bruer.
Avatar billede npnet Nybegynder
13. marts 2005 - 23:12 #3
Hej, det var nogle hurtige svar :-)

jeg ved ikke hvad der sker, men uanset hvad jeg gør inde i phpmyadmin kommer den med fejlen :@localhost' (Using password: YES)
jeg forsøgte at ændre min kode for "Admin" og der meldte den ingen fejl, men jeg kan stadigvæk logge ind med det gamle kode ord *griner*

ville det måske være et klogt træk at slette mysql, phpmyadmin og diverse ini filer og forsøge at installere for fra. ( har dog gjort dette utallige gange )