Avatar billede gj-creative Nybegynder
12. marts 2005 - 16:44 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Behov for at gå til toppen, på trods af anchor.

Hej med Jer...
Jeg sidder med et problem - problemet er at jeg har et link, hvis funktion er at afspille et evt. valgt filmklip.
Det filmklip skal afspilles i et anchor, der hedder filmklip.

Ovenstående er IKKE mit problem...

MEN når man klikker på linket, så hopper browseren ned så førnævnte filmklip-anchor ligger som toppen af siden (fordi den naturligvis går til valgte anchor) - kig her og se problemet (klik på en thumb & I kommer videre til et projekt, problemet opstår her, hvis man endnu engang vælger en anden thumb, eller et andet filmklip i projektet) http://marengdeluxe.dk/portfolio.htm

Det jeg er ude efter er at når man vælger at afspille et andet filmklip, så hopper browseren ikke ned så filmklip-anchor ligger i toppen, men den afspiller naturligvis stadig det valgte filmklip....

Først og fremmest - forstår I mit problem??
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2005 - 17:06 #1
<ole>

Kan du ikke bare fjerne de kald til ankeret? Man kan jo blot kalde siden med det pågældende anker. Så bliver siden kaldt med klippet i toppen af siden - og så har man jo ikke brug for kald til det anker længere
Forudsat, jeg har forstået dig  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede gj-creative Nybegynder
12. marts 2005 - 18:09 #2
Hmm... Jeg er ikke helt sikker på at du har forstået mig - det er heller ikke helt nemt at forklare...

Har du kigget på mit link (bare for at give mig en indikering af, om du svarer i forhold til hvad du har set, eller i forhold til hvad jeg har forsøgt at forklare...)
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2005 - 00:17 #3
Jeg har forsøgt at afkode dine ord - og prøvet at kikke på linket  :)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 07:12 #4
Hmm... så er jeg ikke helt sikker på at jeg helt forstår din kommentar.

Der er jo brug for ankeret, da det er target for hvor filmklippet skal vises...

Men tror et eller andet sted at jeg må løse det med php i stedet - håbede bare at der var en én eller anden fiks JavaScript-funktion, hvorved jeg ved at bruge en onClick på linket, kunne få den til at blive på toppen af siden, selv om filmklippet bliver aktiveret der hvor ankeret er....

;o)
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2005 - 10:37 #5
Tja, så forstår jeg i hvert fald ikke, hvad du mener
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 10:56 #6
Jamen kan du ikke se, når du lurer på mit link - at når man vælger et andet projekt i eksempelvis den øverste række af små thumbs (eller et andet filmklip i projektet (de store thumbs til højre) ), så hopper siden ned, så filmklippet ligger øverst...???

Det er dét jeg rigtig gerne vil undgå.... ;o)
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 11:05 #7
Har du prøvet at fjerne de anchor-kald ?-)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 11:11 #8
Undskyld hvis jeg virker lidt lost...

Men hvordan/hvorfor skulle jeg dog fjerne de anchor-kald, når jeg skal anvende dem til at få afspillet et valgt filmklip, i et bestemt felt i min tabel?
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 11:18 #9
Jeg forstår heller ikke, hvorfor dine dokumenter er så høje, hvorfor er de ikke bare tilpasset den direkte højde ...

-- og i et link som dette er anchor-kaldet vel overflødigt:

<a href="?kategoriID=2&projektID=4&filmKlip=filmKlip1" !-)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 11:28 #10
Nedenstående er mit link:

<a href=\"?projektID=$projektID&kategoriID=$kategoriID&filmKlip=filmKlip1#filmKlip\">

Og jeg er jo nødt til at have anchor med, ellers ved scriptet jo ikke hvor det skal afspille det valgte filmklip....

??
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 12:02 #11
Prøv at fjerne anchoret ...
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 12:29 #12
Det tog sin tid - men jeg fattede det endelig ;o)

Smid et svar begge 2 - I mente jo det samme begge to, det var bare mig der var langsom...
Avatar billede roenving Novice
13. marts 2005 - 12:51 #13
-- men oles allerførste ord var vel så løsningen, så bare vent på ham !-)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
13. marts 2005 - 12:54 #14
Okajs - det styrer du helt selv, det var jo først da du begyndte at trampe rundt i løsningen at jeg fattede det ;o)

Men tusind tak for hjælpen i alle tilfælde & happy søndag...
Avatar billede gj-creative Nybegynder
14. marts 2005 - 17:49 #15
Vil olebole ikke have points????
Avatar billede roenving Novice
14. marts 2005 - 23:01 #16
Jo, sikkert, men vi skal bare lige være sikre på, at postgangen også virker i hans del af 'indernettet' !-)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
15. marts 2005 - 06:22 #17
Jamen så venter jeg da en dag mere ;o)
Avatar billede gj-creative Nybegynder
18. marts 2005 - 20:07 #18
Hmm... Hvis olebole på et tidspunkt vil have points, så må han smide en kommentar her, så jeg kan oprette et nyt spørgsmål & han kan få points...

Nu lukker jeg under alle omstændigheder & takker igen for hjælpen ;o)